رئیس پلیس فتا گلستان گفت: شهروندان ، برنامه های بانکی مورد نیاز خود را از منابع معتبر دریافت کنند و با انتخاب رمزهای عبور پیچیده ، مجرمان سایبری را در رسیدن به اهداف مجرمانه خود ناکام بگذارند .

اپلیکیشن های جعلی رمزساز در کمین شهروندان
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا گلستان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به الزام بانک‌ها برای عملی کردن رمز‌های یکبار مصرف (پویا)، کلاهبرداران سایبری با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی رمز ساز، به دنبال سرقت اطلاعات بانکی کاربران هستند تا بدینوسیله با دسترسی به اطلاعات شهروندان نسبت به خالی کردن حساب افراد اقدام کنند.

این مقام انتظامی گفت: هدف از ساخت اپلیکیشن‌های جعلی، سرقت اطلاعات کاربران و گذر واژه‌های آنان است.

او افزود: افراد سودجو با شیوه‌های مختلف و تبلیغات گسترده در شبکه‌های مجازی، اپلیکیشن جعلی خود را به کاربران معرفی کرده و در نظر دارند هموطنان را نسبت به فعالسازی و نصب این برنامه‌ها ترغیب کنند.

سرهنگ پرسا گفت: لازم است کاربران برای فعالسازی رمز یکبارمصرف، حتما با مراجعه به سایت بانک مربوطه، راهنمای فعال کردن رمز یکبار مصرف را دریافت کرده و در صورت اقدام برای دریافت اپلیکیشن رمز پویا، حتما به فروشگاه‌های آنلاین معتبر یا شعب بانکی مراجعه و از واگذاری گوشی تلفن همراه به سایر افراد خوداری کنند.

اوتاکید کرد: برای دریافت رمز یک بار مصرف، نیازی به پرداخت وجه و یا ثبت نام در هیچ سایتی نیست.

سرهنگ پرسا از هموطنان خواست: به پیام‌ها و درخواست‌های مشکوک به خصوص پیامک‌ها از خطوط شخصی اعتنا نکرده و در صورت مواجهه با موارد مشابه آن را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند و یا با کارشناسان پلیس فتا استان گلستان با شماره‌های ۲۱۸۲۲۹۴۳ و ۲۱۸۲۲۹۷۲ تمـاس تا پیگـیری‌های لازم انجام شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار