معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: کالاهای اساسی به صورت ویژه علاوه بر آنچه در بازار موجود است به بازار تزریق می‌شود تا از هرگونه افزایش قیمت در ایام ماه مبارک رمضان جلوگیری شود.

قیمت کالاها در ماه رمضان افزایش نمی‌یابد

به گزارش گلستان ۲۴؛ عباس قبادی در مورد تنظیم بازار ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی از جمله گوشت، مرغ، برنج، شکر و خرما برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان و تزریق آن در بازار در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت، افزود: این کالاهای اساسی به صورت ویژه علاوه بر آنچه در بازار موجود است به بازار تزریق می‌شود تا از هرگونه افزایش نرخ در ایام ماه مبارک رمضان جلوگیری شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار در مورد نرخ عرضه این کالاها، بیان کرد: عرضه برخی از این کالاها از جمله برنج، شکر و روغن با نرخ مصوب است اما برای عرضه برخی از کالاها از جمله خرما، حدود نرخ تعیین می‌شود و نرخ عرضه در بازار بر اساس کیفیت آن تعیین می‌شود.

وضع تولید خوب است؛ محدودیتی برای صادرات کالا وجود ندارد

قبادی با تأکید بر اینکه برای تأمین کالاهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد، ‌گفت: با توجه به میزان تولید، ظرفیت و توانایی تولید در شرایط فعلی که کشور با ویروس کرونا هم مواجه شده است هیچ محدودیتی برای صادرات کالا تعیین نشده است.

دبیر ستاد تنظیم بازار، اظهارکرد: درحال‌حاضر صادرات تمام کالاها به غیر از ماسک و برخی اقلام بهداشتی با توجه به وضعیت خوب تولید داخلی هیچ محدودیتی ندارد و صادرات انواع کالاها آزاد است.

منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار