استاندار گلستان گفت: مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها لازم الاجراست در واقع این کارگروه برای اجرای موضوعاتی است که بر اساس روال معمول قابل حل نیستند.

مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای دستگاه های اجرایی و بانک ها لازم الاجراست
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، هادی حق شناس استاندار گلستان صبح امروز، در دویست و شصت و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به اهمیت رفع مشکلات واحد‌های تولیدی گفت: اداره کل صنعت معدن و تجارت استان به عنوان دبیر کارگروه مکلف است صلاحیت پرونده‌ها را برای بررسی در این کارگروه بررسی کند و اگرچنانچه مشکل بنگاهی اقتصادی رفع نمی‌شود در اینجا مطرح و با مسوولیت کارگروه تسهیل مرتفع شود.

او افزود: هدف ما حفظ برند‌های تولیدی استان و تلاش ما مراقبت از اشتغال موجود و ایجاد شغل‌های جدید در گلستان است.

استاندار گلستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا افزود: تلاش کردیم هیچ واحد تولیدی به دلیل شیوع این ویروس تعطیل نشود و به ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر ۳ ماه بیمه بیکاری تعلق گیرد.

حق شناس با اشاره به نام گذاری سال جاری به عنوان رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: امسال در زمینه کشاورزی با همراهی کشاورزان استان پیش بینی می‌شود تنها در ۳ محصول گندم، جو و کلزا بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن تولید صورت گیرد.

او ادامه داد: باید جهش تولید را در زمینه صنعت و خدمات نیز دنبال کنیم و بتوانیم سال ۹۹ را به سال رشد و پیشرفت استان تبدیل کنیم.

حسین طلوعیان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز در این جلسه گفت: طی سال گذشته از ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب ۷۲۶ میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی گلستان پرداخت شده است.

او ادمه داد: طی سال ۹۸ میزان بیش از ۲ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت به ۳۷۱ واحد و طرح از محل اعتبارات رونق تولید در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب و به بانک‌ها ابلاغ شده است.

طلوعیان گفت: از این میزان، تعداد ۱۱۷ واحد موفق به اخذ ۴۶۷ میلیارد تومان تسهیلات شده اند، که در حوزه پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه هشتم را در سطح کشور در اختیار داریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار