نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: فیبا لیگ‌های داخلی ایران را مورد توجه قرار داده و عملکرد ما برایش جالب توجه بوده است.

شجاعی: توجه فیبا به بسکتبال بانوان باعث افتخار است/ دختران محجبه ایران مورد توجه جهانیان هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ فریده شجاعی پس از تمجید سایت فیبا از عملکرد بسکتبال بانوان ایران بر روی خروجی سایت خود به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: مطلبی که فیبا روی خروجی سایت خود قرار داد، نشان می‌دهد کنفدراسیون‌های بزرگ دنیا به ورزش دختران کشورمان توجه دارند و اگر برنامه مثبتی داشته باشد، آنها هم اهمیت می‌دهند.

وی افزود: سایت فیبا از لیگ بسکتبال دختران تعریف و از استاندارد بودن لیگ صحبت کرده است. همچنین از بازیکنان خوب نام برده شده و اینکه ما سال گذشته برنامه‌های خوبی ارائه داده و در تمام رده‌ها تیم‌های خوبی داشتیم که این امر باعث می‌شود انگیزه بازیکنان بالاتر برود و ما هم بیشتر و بهتر به کارهای آینده بپردازیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال به برگزاری مسابقات لیگ ایران مطابق استانداردهای جهانی اشاره کرد و ادامه داد: فیبا به لیگ‌های داخلی ما توجه داشته و آنها را مثبت و مطابق با استانداردها دیده است، در صورتی که در آسیا کمتر تیمی استانداردها را در لیگ‌های داخلی رعایت می‌کند و این تعداد تیم در تمام رده‌ها ندارد که این توجه و تعریف فیبا از بسکتبال ایران باعث افتخار ماست و امیدواریم بتوانیم این کیفیت را حفظ کرده و روز به روز بهتر شده و برنامه‌های بهتری برای آینده پیش‌بینی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان فیبا فکر نمی‌کردند ما در لیگ‌مان حتی آمارگیر داشته باشیم و به اسکوربورد در مسابقات اهمیت دهیم و 24 ثانیه را در نظر بگیریم اما وقتی فیلم بازی‌ها و برنامه‌های مان را دیدند، متوجه شدند ما لیگ‌های داخلی را مطابق با استانداردهای جهانی برگزار می‌کنیم، بنابرین برایشان خیلی جالب بود و به عنوان تشویق از تیم بانوان در سایت شان کار کردند و از ایران اسم بردند. آنها عملکرد ما و تمام کشورها را زیرنظر دارند و برنامه‌های ما برایشان جالب بوده است.

شجاعی از بهتر شدن نگرش مسئولان به بسکتبال بانوان خبر داد و افزود: رئیس فدراسیون از این اتفاق خیلی خوشحال است و با اینکه نگرش درباره بسکتبال بانوان مثبت بوده، بهتر شده و در روند رشد و توسعه آینده این رشته تاثیرگذار است. از طرف دیگر انگیزه بازیکنان هم بالاتر می‌رود و سعی می‌کنند عملکرد بهتری را داشته باشند و ما هم سعی می‌کنیم برنامه‌ریزی‌های آینده‌مان به بهترین شکل باشد.

وی همچنین نکته توجه جهانیان به عملکرد دختران محجبه ایرانی در مسابقات برون مرزی را مطرح کرد و اظهار داشت: وقتی دختران ایران با حجاب اسلامی در مسابقات شرکت می‌کنند، مورد توجه قرار می‌گیرند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال ادامه داد: در بسکتبال هم از دو سال گذشته که می‌توانیم در میادین بین‌المللی حضور داشته باشیم، این موضوع برای بسیاری از کشورها و حتی فیبا قابل توجه است و حتی در مسابقات دانشجویان جهان عکس تیم ملی بانوان محجبه ایران را به عنوان بهترین عکس روی خروجی سایت فیبا قرار دادند. دختران محجبه ایران مورد توجه قرار گرفته و از این موضوع به خوبی یاد می‌شود و امیدوارم عملکردشان در مسابقات هم به حدی برسد که حرف اول را بزنند.

وی درخصوص برگزاری فینال لیگ برتر بسکتبال بانوان و بسته شدن مسابقات سال 98 گفت: جلسات زیادی را با رئیس و دبیر فدراسیون و رئیس دپارتمان برگزار کردیم و براساس آخرین صحبتی که درباره بانوان شده اولا باید با فینالیست‌ها صحبت کنیم تا با هم به توافق برسند چون گروه بهمن مدعی است که در بازی رفت و در زمین حریف به پیروزی رسیده است و هیچ باختی در دور مقدماتی ندارد و قهرمان است که اگر تیم بانوان شهر گرگان با این نتیجه موافقت کند بازی برگزار نمی‌شود و قهرمان لیگ بدون برگزاری مسابقه مشخص می‌شود، اما اگر توافق نکردند باید بازی فینال را بعد از پایان شیوع ویروس کرونا برگزار کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار