هروی اقدامات جمعیت هلال احمر گلستان در حوزه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان را تشریح کرد.

تشریح اقدامات کرونایی هلال احمر گلستان/ ۲۵۲ نفر در نقاهتگاه ها به بیماران کرونایی خدمات رسانی کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، «محمدعلی هروی» در اولین جلسه هیئت مدیره جمعیت هلال احمر گلستان گفت: سال ۹۹ برای جمعیت هلال احمر استان همچون سال ۹۸ با درگیری های خاص در حوزه های کاری به گونه ای متفاوت آغاز شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: پس از تشکیل ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان و لزوم بسیج ظرفیت های جمعیت هلال احمر استان در کنار دانشگاه علوم پزشکی، در اولین اقدام دبیرخانه مبارزه با این بیماری با محوریت معاونت درمان و توانبخشی تشکیل و برنامه ریزی ها در راستای سلامت جامعه در دستور کار قرار گرفت.

 

وی‌ افزود: برنامه ریزی منسجم در خصوص تولید و انتشار پمفلت ها و کلیپ های آموزشی در فضای مجازی، ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری و روستایی، مشارکت در تب سنجی و غربالگری ورودی های استان، ایجاد کارگاه های تولید ماسک و لباس یکبارمصرف گان با بهره مندی از خیرین در چند شهرستان از اولین اقدامات دبیرخانه مبارزه و مقابله با کرونا در جمعیت هلال احمر استان بوده است.

 

هروی تصریح کرد: در این بازه خاص ظرفیت عظیم خیرین داوطلب همچون همیشه همراه همیشگی و ارزنده جمعیت هلال احمر استان بوده است.

 

وی ادامه داد: کمک شایان توجه خیّر نوع دوست داوطلب حاج محمد شهرکی با اهدای ۶۰ هزار عدد ماسک، دو هزار و 750 بطری مایع ضدعفونی کننده و دو دستگاه سی تی اسکن تشخیص سلامت ریه جمعاً به مبلغ ریالی ۷ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال در روزهای نخست شیوع کرونا قابل تقدیر است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان اذعان کرد: در این مدت 142 هزار و 794 عدد ماسک، 12 هزار و 305 عدد دستکش، یک هزار و 190 عدد بطری ژل ضدعفونی کننده، 12 هزار و 517 بطری مایع ضدعفونی کننده و یک هزار و 361 لیتر محلول شوینده به همت خیّرین در میان اقشار مختلف مردم توزیع شد.

 

وی در ادامه افزود: همچنین از روزهای پایانی سال۹۸ با اجرای طرح هاتفان امید و مشارکت ۱۶۰ پیراپزشک و روانشناسان داوطلب توانستیم به بیش از 7 هزار و 117 خانوار در سطح استان مشاوره های تلفنی رایگان را در اختیار سالمندان و اقشار آسیب پذیر جامعه قرار دهیم.

 

هروی همچنین ضمن اشاره به مشارکت فعال جمعیت هلال احمر گلستان در کنار دانشگاه علوم پزشکی استان در تجهیز نقاهتگاه بیماران کرونایی در گرگان، خاطرنشان کرد: ۱۵۶ نفر از پرسنل و ۹۶ عضو داوطلب آموزش دیده در نقاهتگاه به بیماران کرونایی بهبود یافته خدمات داوطلبانه ارائه کردند تا با سلامت کامل به آغوش خانواده بازگردند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در پایان گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس در این ایام و کاهش توان معیشتی اقشار آسیب پذیر در سطح جامعه و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه ویژه خیّرین به این اقشار در اولین اقدام 8 هزار بسته حمایتی کمک های معیشتی خیّر داوطلب حاج محمد شهرکی در آستانه ماه مبارک رمضان برای مناطق محروم شهرستان گنبد کاووس و شرق استان برنامه ریزی و توزیع آن انجام شد.

 

گفتنی است، در پایان اعضای هیئت مدیره جمعیت هلال احمر استان از زحمات و تلاش های خالصانه خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر استان در کمک به سلامت جامعه در این روزهای حساس و خاص کرونایی قدردانی کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار