حمیدی گفت: رزمایش «مواسات و همدلی» و کمک مؤمنانه در ۹۰ محله گرگان با محوریت روحانیون مساجد برگزار می شود.

اجرای رزمایش مؤمنانه با محوریت روحانیون مساجد در ۹۰ محله گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «محمد حمیدی» امروز (دوشنبه یکم اردیبهشت) در گردهمایی روحانیون شهرستان گرگان با محوریت اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه اظهار کرد: جلسه امروز برای تحقق به منویات مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش همدلی و مواسات برگزار شده است.

 

فرماندار گرگان ادامه داد: در تلاش هستیم که در این رزمایش عدالت در شناسایی و توزیع صورت بگیرد و این مهم با مشارکت شهردار، شورای اسلامی شهر، تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه ساماندهی شده است.

 

حمیدی بیان کرد: شهر گرگان به 90 محله تقسیم می شود و در هر محله از روحانیون مساجد به عنوان محور توجه شده است.

 

وی گفت: از شروع انقلاب اسلامی روحانیت در محوریت قرار داشت و برای انجام رزمایش مواسات و همدلی در گرگان نیز پرچم را به دست روحانیون قرار خواهیم داد تا این طرح با دست توانمند علمای دینی به مرحله اجرا برسد.

 

فرماندار گرگان تأکید کرد: مبنای اجرای این طرح توجه به نیازمندان و اقشار آسیب دیده است و افرادی که از شرایط مالی بهتری برخوردار هستند به نیازمندان و محرومان در جامعه کمک کنند و این اصل در توصیه ائمه اطهار(علیهم السلام) و پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) وجود دارد.

 

حمیدی با بیان اینکه کمیته 10 نفره با محوریت روحانیون مساجد تشکیل خواهد شد، افزود: این موضوع به دستگاه های اجرایی نیز ابلاغ شده تا در مسیر هرچه بهتر اجرای این رزمایش روحانیت مساجد را حمایت کنند.

 

وی تأکید کرد: سه نفر از معتمدین محل، دو نفر از هیئت امنای مساجد، یک نفر از هیئت مساجد و افرادی از دستگاه های اجرایی خدمات رسان عضو این کمیته هستند و مسجد محوریت این کار قرار می گیرد.

 

فرماندار گرگان بیان کرد: دستگاه های اجرایی و خیرین که به فرمانداری، شهرداری و شورای شهر مراجعه می کنند و هزینه هایی که شهرداری برای توانمندی محلات و یا کمک هایی که بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(رحمه الله علیه) دارند را به سمت این کمیته ها سوق می دهیم.

 

حمیدی گفت: 90 روحانی و 90 کمیته در محلات شهرستان گرگان محرومان را بهتر از مسئولان و فرماندار می شناسند و کمک های مؤمنانه به دست نیازمندان واقعی می رسد.

 

وی ابراز داشت: برای توانمندی محلات گرگان چاره ای جز این نداریم که به سمت مردم برویم و در بحث مبارزه با مواد مخدر، بهداشتی و آموزشی این کمیته و تیم می تواند برای فرمانداران راهگشا باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار