رهبر معظم انقلاب: «مبارزه با فساد مالی نیازمند به عمل است نه شعار» اویس فراتی: من نمی دانم کجای این سخن برای بعضی از مسئولین مبهم است.نمی دانم فساد مالی را بایدتبیین کرد یا شعار دادن و یاعمل کردن باید معنا شود؟ احساس می کنم در خیلی از موارد منویات ایشان به عنوان جایگاه ولی فقیه برای بعضی شناخته شده نیست.

اویس فراتی: من نمی دانم کجای این سخن  برای بعضی از مسئولین مبهم است

حجت الاسلام والمسلمین، اویس فراتی، فعال فرهنگی شهرستان کردکوی، در مصاحبه اختصاصی با گلستان  24، درتوضیح این سخن رهبری که می فرمایند: «مبارزه با فساد مالی نیازمند به عمل است نه شعار» گفت: من نمی دانم کجای این سخن  برای بعضی از مسئولین مبهم است.نمی دانم فساد مالی را بایدتبیین کرد یا شعار دادن  و یاعمل کردن باید معنا شود؟ اما چیزی که بسیار مهمه نوع بیان حضرت آقا است. احساس می کنم در خیلی از موارد منویات ایشان به عنوان جایگاه ولی فقیه برای بعضی شناخته شده نیست.

 

20141028132219280

 فراتی با ذکر این موضوع حضرت آقا دراین باب بارها تذکراتی داشتند، ادامه داد: اگه بنده هم بخواهم فقط بگویم حضرت آقا این مطالب را عنوان کردند وحرفای ایشان را تیتر کنم، شاید به اندازه خودم فرقی با آن آقایانی که اهل شعار ،  بنر ، سیمینار و همایش هستند ، نداشته باشم.

اویس فراتی در بیان چند پیشنهاد درباره این موضوع گفت: دغدغه مندی حضرت آقا به عنوان ولی فقیه باید مد نظر قرار بگیرد. برخورد با فساد مالی این نیست که حتما باید فساد انجام شود، بعدبرخورد صورت بگیرد. برای پیشگیری هم باید تصمیماتی گرفت.

حجت الاسلام فراتی،پیشگیری برای جلوگیری از فساد مالی را در چند مورد نام برد و گفت: مورد اول خودسازی خودِ مسئولین ، جامعه و مردم است. دوم نظارت دقیق و صحیح مسئولین نسبت به نهادهای ذی ربط، نهادهای خردو کلان است. سوم، نظارت صحیح و اخلاقی هر مسئول و شخصی نسبت به خانواده، مخصوصابحث آقازادگی که امروزه بسیار مطرح است.

وی مورد چهارم برای جلوگیری از فساد مالی را ایجاد قوانین صحیح دانست و درباره موارد پنجم و ششم یاد آور شد: عملیاتی شدن قانون به نحو صحیح و نظارت دقیق برآن و مشخص شدن اهمیت جایگاه بیت المال و رعایت این حق، اگر این موارد در جهت پیشگیری لحاظ شود  به مبارزه با فساد کمک می کند.

فراتی با اعتقاد به این که باید با مفاسد ایجاد شده برخورد شود افزود: در این مورد فرمایشات حضرت آقا بسیار کامل است. خصوصا فرمان 8 ماده ای ایشان به روسای سه قوه در سال 80.  نباید به مخالفت و جو سازی دیگران توجهی کرد.مبارزه با مفسدان موجب امنیت اقتصادی بیشتر می شود.

 

14185888307923

سپردن کار به افراد مطمئن ، سالم و امین و همچنین موارد  مطرح شده توسط مقام معظم رهبری موارد دیگری بود که اویس فراتی به آن ها اشاره کرد و ادامه داد: توجه داشته باشیم حکومت ما اسلامی و مذهب ما شیعی و انقلاب ما انقلاب مستضعفین است. برخورد با این مساله و پیاده کردن دغدغه های رهبری یقینا موجب دلخوشی مردم و مستضعفان و همچنین همه آحاد جامعه نسبت به انقلاب و حکومت است. حتی اگر هم دلخوشی مردم مد نظر قرار نگیرد ،  باید عدالت برقرار شده و احکام دین و قانون پیاده شود که این سیره امیرمومنان علی (ع) هست.

وی انعکاس دادن این برخورد و مبارزه، به مردم را نکته مهم واساسی نام برد و یاد آور شد که این مهم باید مطابق با قانون در دسترس عموم قرار بگیرد
فعال فرهنگی شهرستان کردکوی در انتها گفت: انشالله خدا به همه ما توفیق عمل و دغدغه مندی نسبت به منویات مقام معظم رهبری عطا کند.

ارسال نظر

  • گلستان بلاگ
    0

    سلام
    این مطلب در سایت گلستان بلاگ منتشر گردید
    http://golestanblog.ir/%D9%85%D9%86-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%85-%DA%A9%D8%AC%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%AE%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%B6%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B3/

    یا علی

آخرین اخبار