مدیرعامل شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران با ابراز اینکه در ماه مبارک رمضان بازار آرامی را در حوزه بازار برنج‌های خارجی خواهیم داشت گفت: برنج را به‌قیمت هر کیلوگرم ۷ هزار و ۲۰۰ تومان به فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌کنیم و آنها هم آن را به‌قیمت هر کیلو ۸ هزار تومان به مردم عرضه می‌کنند.

قیمت اقلام پرمصرف در ماه رمضان اعلام شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیرعامل شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران با تشریح چگونگی قیمت‌گذاری شکر در بازار‌های جهانی و هزینه‌های واردات و حمل آن به کشور افزود: نرخ هر کیلو شکر خام بر روی کشتی و تخلیه‌نشده، حدود ۳۸۸۳ تومان می‌شود و با جمع هزینه تخلیه، هزینه انبارداری و ۵ درصد عوارض و هزینه حمل تا کارخانه، نرخ شکر با سود واردکننده کیلویی حدود ۶ هزار تا ۶ هزار و ۲۰۰ تومان تمام می‌شود.

سیف اضافه کرد: دولت با توجه به موجودی شکر قبلی، شکر خانوار را بسته‌بندی‌شده با نرخ هر کیلوگرم ۵ هزار و ۹۰۰ عرضه می‌کند.

وی درباره نرخ برنج هم گفت: تاکنون حدود ۳۰۰ هزار تن برنج در انبار‌های بخش خصوصی موجود است که با ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومان وارد شده است.

سیف با بیان اینکه "در طرح تنظیم بازار، حدود ۵۰ هزار تن برنج دولتی را عرضه خواهیم کرد"، افزود: به سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفان هم حدود ۲۰ هزار تن برنج دادیم تا میان مردم کم‌بضاعت توزیع کنند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران با ابراز اینکه "در ماه مبارک رمضان بازار آرامی را در حوزه بازار برنج‌های خارجی خواهیم داشت" گفت: برنج را به‌قیمت هر کیلوگرم ۷ هزار و ۲۰۰ تومان به فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌کنیم و آنها هم آن را به‌قیمت هر کیلو ۸ هزار تومان به مردم عرضه می‌کنند.

سیف اضافه کرد: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، طرح ویژه نظارتی دارند که آغاز شده است و گروه‌های مختلف بازرسی حضور دارند و بر انبار‌های بخش خصوصی و شبکه توزیع، نظارت می‌کنند.

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار