فهیمه بخشی‌زاده پرستار شهر کلاله در شرق استان گلستان بخشی از حقوق ماهیانه خود و کمک نقدی پدرش به مبلغ ۶۰ میلیون ریال را صرف خرید اقلام مورد نیاز درمان بیماران کرونایی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) این شهر کرد.

کمک ۶۰ میلیون ریالی پرستار کلاله‌ای برای خرید ماسک و دستکش

به گزارش گلستان ۲۴؛ این پرستار کلاله ای روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در مورد انگیزه این کار گفت: هفته های اخیر ‌شرایط سختی را در بیمارستان سپری کردیم و با مراجعه فراوان شهروندان برای درمان کرونا و بیماری حاد تنفسی، تامین ماسک، دستکش و دیگر اقلام بهداشتی برای کادر درمانی و بیماران مشکل بود.

وی بیان کرد: پس از مشورت با پدرم تصمیم گرفتم علاوه بر تخصیص بخشی از حقوق ماهیانه ام، از کمک خیرخواهانه ایشان برای خرید اقلام بهداشتی مورد نیاز بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) استفاده کنم و تاکنون در سه نوبت ماسک، محافظ صورت، قرص جوشان، ویتامین ث، لباس محافظ پرستاری و دستکش خریده و به انبار این مرکز درمانی تحویل دادم.

این پرستار کلاله ای که به‌صورت قراردادی با بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص)همکاری می کند، ادامه داد : اگر چه در روزهای اخیر ابتلا به کرونا کاهش یافته و برخی محدودیت های اجتماعی برداشته شده اما مردم تا جایی که ممکن است در خانه بمانند تا این بیماری را شکست دهیم.

افزون بر ۲ ماه از شیوع کرونا در گلستان می گذرد و وضعیت تامین اقلام بهداشتی در مراکز درمانی و بیمارستان های استان با کمک خیرین نسبت به دوران اوج این بیماری شرایط مطلوبی یافته است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵ هزار و ۲۹۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر و۵ هزار و۲۹۷ نفر از بیماران، جان وی بیان کرد: تا امروز ۶۰ هزار و ۹۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۳۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۳۶۵ هزار و ۷۲۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار