گلچین از توزیع رایگان جعبه نوغان بین مددجویان کمیته امداد برای کمک به اشتغالزایی در سال جهش تولید خبر داد.

توزیع رایگان جعبه نوغان بین مددجویان کمیته امداد

به گزارش گلستان ۲۴؛ «حسین گلچین» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در حال حاضر برداشت توت فرنگی از منطقه دلند و فندرسک شهرستان رامیان آغاز شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی رامیان ادامه داد: جهاد کشاورزی شهرستان رامیان در سال 98 اقدامات بسیار خوبی را در حوزه های مختلف اعم از توزیع نهاده های مختلف دامی و زراعی، اجرای پروژه ها، پرداخت تسهیلات و غیره انجام داده است.

 

وی افزود: در سال 98 که توسط مقام معظم رهبری به سال «رونق تولید» مزین شده بود بیش از 340 هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی به ارزش 849 میلیارد تومان تولید شده است.

 

گلچین اظهارداشت: در سال گذشته حدود 270 هزار تن محصولات زراعی، حدود 62 هزار تن محصولات باغی و حدود 17 هزار تن تولیدات دامی در شهرستان رامیان تولید شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی رامیان متذکر شد: در سال جاری که توسط رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید» مزین شده است باید تلاش مضاعفی داشته باشیم، کارشناسان جهاد کشاورزی از همان ابتدای سال با حضور در مزارع کشاورزی توصیه های فنی را برای کشاورزان عنوان می کنند تا تولیدات کشاورزی افزایش پیدا کند و شعار سال تحقق یابد.

 

وی از گندمکاران خواست در مزارع گندم یک تا دو نوبت از قارچ کش ها استفاده کنند و افزود: از آنجایی که امسال شاهد بارندگی های متناوب بودیم بیشتر مزارع استان گلستان به ویژه مزارع شهرستان رامیان به بیماری قارچی آلوده شده است.

 

گلچین با بیان اینکه کشاورزان برای برداشت گندم باکیفیت و عاری از قارچ سمپاشی مزارع را در دستور کار قرار دهند، خاطرنشان کرد: سمپاشی عملکرد مزارع گندم را 30 تا 35 درصد افزایش می دهد.

 

مدیر جهاد کشاورزی رامیان بیان کرد: با توجه به مرغوبیت و آبی بودن اراضی کشاورزی در گلستان برخی از کشاورزان در کشت دوم اقدام به کشت شالی می کنند که ما به آنها توصیه می کنیم به جای شالی به سراغ کشت های جایگزین اعم از پنبه، سویا، آفتابگردان و ذرت بروند تا ضمن بهره مندی از حاصلخیزی خاک درآمد مناسبی کسب کنند.

 

وی با بیان اینکه کشت پنبه به عنوان کشت دوم انتخاب مناسبی است، ابراز داشت: قیمت پنبه در سال 98 مناسب بود و قیمت توافقی 7 هزار تومان به بالا داشت.

 

گلچین با بیان اینکه بذر پنبه، سویا و آفتابگردان در مراکز توزیع بذر در حال توزیع است، خاطرنشان کرد: شهرستان رامیان یکی از شهرستان های پیشرو در نوغانداری و پرورش کرم ابریشم است.

 

مدیر جهاد کشاورزی رامیان اضافه کرد: در حال حاضر توزیع جعبه های کرم ابریشم در رامیان آغاز شده و هر جعبه کرم ابریشم به قیمت 7 هزار و 500 تومان به فروش می رسد و مراکز فروش نیز مشخص شده است.

 

گلچین تأکید کرد: برای کمک به اشتغالزایی در سال جهش تولید آن دسته از افراد تحت پوشش کمیته امداد که علاقه مند به فعالیت در حوزه نوغانداری باشند جعبه های کرم ابریشم به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار