نایب رئیس مجلس گفت: حداقل حقوق کارکنان دولت را ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین می‌کنیم، اما برای قشر کارگر چیزی دیده نمی‌شود، تبعیض‌ها برای جامعه کارگری باید ریشه‌کن شود.

انتقاد نماینده مجلس از وضعیت حقوق کارگران

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۳ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با انتقاد از وضعیت حقوق کارگران گفت: این حقوق حداقلی کارگران با این وضعیت در تاریخ سابقه ندارد، اخیراً شاهد بودیم که تنها دولت و کارفرمایان در نشست‌های مذکور بر سر میزان افزایش توافق کردند و نمایندگان کارگران آن را امضا نکردند، اما باز هم این میزان افزایش ابلاغ شد.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان برای یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری اختصاص داد، اما از این میان یک ریال هم برای بازنشستگان تامین اجتماعی قرار داده نشده است.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: تذکر شما نسبت به وضعیت جامعه کارگری کاملا وارد است. در شرایط کنونی قانون تعیین میزان افزایش حقوق کارگران در نشست مذکور را براساس میزان رأی تعیین کرده است، اما به نظر من باید تبعیض‌ها را ریشه کن کرد. در شرایط کنونی حداقل حقوق کارکنان دولت را ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین می‌کنیم، اما برای قشر کارگر چیزی دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در بودجه‌های سالانه برای صندوق‌های بازنشستگی اعتبار می‌گذاریم اما انگار تامین اجتماعی از یک کشور دیگر است و نه تنها یک ریال به این صندوق داده نمی‌شود، حتی طلب آنها را نیز نمی‌دهیم.

منبع: کارگر آنلاین

 

ارسال نظر

آخرین اخبار