یک متخصص عفونی گفت: مردها به مراتب بیش‌تر از زن‌ها به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

مردان بیش از زنان در معرض ابتلا به کرونا هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ علیرضا فاطمی، متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری اظهار کرد: اگرچه ریسک ابتلا در افراد مسن و کسانی که به بیماری های زمینه ای دچار هستند بالاتر از جوانان، کودکان و افراد سالم است اما احتمال ابتلا و عوارض در این گروه ها نیز صفر نیست.

او ادامه داد: هر چقدر تعداد موارد ابتلا به کرونا در رده های سنی گوناگون کمتر باشد؛ قطعا مرگ و میر نیز به همان نسبت کمتر خواهد بود. افراد باید مسائل بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند تا گرفتار ویروس منحوس کرونا نشوند.

فاطمی بیان کرد: مردها به مراتب بیش‌تر از زن‌ها به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند زیرا به دلیل حضور بیشتر در عرصه های اجتماعی و مسائلی مانند استعمال سیگار که سیستم ایمنی دستگاه تنفسی را تحت تاثیر قرار می دهد، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند ‌.
 
این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری  تاکید کرد:  در برخی از بیماری ها مانند آنفلوانزا سرفه ها تا چند هفته پس از ابتلا ادامه دارد، این سرفه ها اگر با تنگی نفس و تب همراه نباشد و شدت آن ها در حال افزایش نباشد؛ خطرناک نیست و از علائم انتهایی بیماری کرونا محسوب می شود.

فاطمی در پایان گفت: اگر این سرفه ها همراه با تنگی نفس، تب و یا خلط خونی باشد افراد باید حتما پزشک خود را در جریان قرار دهند. البته این احتمال وجود دارد که  بسیاری از ما ناقل بدون علامت باشیم و بدون آنکه از این مسئله اطلاع داشته باشیم باعث انتقال بیماری و انتشار ویروس  به دیگران شویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار