منتخب مردم شرق گلستان در مجلس یازدهم با بیان اینکه رفع مشکلات تولید نیازمند اقدام جهادی است، گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان با کمترین ظرفیت در حال کار هستند که در سال جهش تولید باید این ظرفیت‌‌ها فعال شود.

منتخب مردم شرق گلستان در مجلس یازدهم: رفع مشکلات واحدهای تولیدی به اقدام جهادی نیاز دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا آریان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: استان گلستان ظرفیت‌های خوبی برای رسیدن به توسعه دارد و شاید کمتر استانی هست که همه این ظرفیت‌ها را یکجا در اختیار داشته باشد.

وی گفت: کشاورزی، گردشگری و صنعت می‌توانند موتور محرکه برای توسعه اقتصادی استان باشند و مسئولان موظف هستند برای برخورداری و استفاده از این ظرفیت‌ها، بسترهای لازم را به ویژه برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کنند.

منتخب مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس یازدهم افزود: کشاورزی استان باید از حالت سنتی خارج شده و صنایع وابسته به این بخش نیز به‌روزرسانی شود تا بتواند ارزش افزوده بیشتری تولید کند. در زمینه گردشگری هم با اینهمه جاذبه تاریخی و طبیعی که در استان وجود دارد هنوز نتوانستیم از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استان به خوبی بهره بگیریم.

وی صنعت را یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در تحقق شعار سال دانست و بیان داشت: متأسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور و البته استان با کمترین ظرفیت در حال کار هستند. باید مشکلات این واحدها را شناسایی و در یک اقدام جهادی رفع کرد تا بتوانیم همه ظرفیت‌های این واحدها را فعال کنیم.

آریان‌پور گفت: واحدی که امروز با 20 تا 30 درصد کار می‌کند اگر همه ظرفیتش فعال شود می‌تواند علاوه بر افزایش تولید و بهبود شرایط اقتصادی، زمینه اشتغال تعداد بیشتری از افراد را فراهم کند.

وی اظهارداشت: باید نقاط ضعف و قوت استان را در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری شناسایی و براساس آن نقشه راه توسعه اقتصادی را ترسیم کنیم.

منتخب مردم شهرستان‌های شرق استان در مجلس یازدهم با تأکید بر ارتباط بیشتر دانشگاه با بخش تولید گفت: یافته‌ها و دستاوردهای علمی باید در امر تولید به کار گرفته شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار