معاون فرماندار کلاله تعهد اشتغال امسال این شهرستان را یک هزار و ۷۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی کلاله از اول سالجاری تاکنون برای یک هزار و ۶۴۳ نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده‌اند که برابر با ۹۴ درصد تعهد اشتغال امسال است.

۹۴ درصد تعهد اشتغال کلاله محقق شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی رزاقی روز شنبه در جلسه ستاد اشتغال کلاله گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد، تا پایان سالجاری افزون بر صد درصد اشتغال تعهد شده این شهرستان ، محقق خواهد شد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرماندار کلاله با بیان اینکه تاکنون برای اجرای طرح‌های اشتغالزا در این شهرستان، علاوه بر آورده متقاضیان مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار مجریان این طرح‌ها قرار گرفته‌است، ادامه داد: در بخش ایجاد مشاعل خانگی که در سالجاری برای این شهرستان اجرای ۲۵ طرح در نظر گرفته شده بود، تاکنون برای اجرای ۲۳ پروژه مبلغ دو میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال تسهیلات بانکی کم‌بهره پرداخت شده است.

وی همچنین به اجرای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون افزون بر سهمیه تعین شده ۸۶ نفر از فارغ‌التحصیلان به مدت ۳ماه در دستگاه‌های اجرایی به عنوان کارورز جذب شده‌اند.

رزاقی خاطر نشان کرد: فارغ‌التحصیلان کارورز در مقطع لیسانس  ماهانه ۵میلیون ریال و در مقطع فوق لیسانس ۶ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه دریافت می‌کنند.

معاون فرماندار کلاله همچنین اظهار داشت: در مدت اجرای این طرح در کلاله‌، ۱۵ نفر از فارغ‌التحصیلان کارورز ، جذب دستگاه‌های اجرایی شده‌اند.

وی در ادامه به اجرای طرح‌های اشتعالزایی روستایی و عشایری کلاله اشاره کرد و افزود: از سال ۹۶ تاکنون ۳۱۷ پروژه در بخش‌های کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری، شیلات ، فنی حرفه ای و امور عشایری به اجرا در آمده‌است.

معاون فرماندار کلاله با بیان اینکه با اجرای طرح های مذکور برای ۴۴۴ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است، اعلام کرد: برای اجرای طرح‌های یاد شده، ۲۱۰ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی کم‌بهره در اختیار مجریان طرح های مذکور قرار گرفته‌است.

شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰هزار نفر جمعیت ، در شرق استان گلستان واقع شده است. 

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار