رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه ما شدیدا دلخور هستیم، گفت: ملاک ما برای مذاکرات دستمزد سبد معیشت بود تا فاصله بین درآمد و هزینه که بسیار زیاد شده است، پر شود، اما عملا شاهد بودیم که دولت خلاف عهد کرد و رویه‌ای را که از سال ۹۷ در پیش گرفته شده بود، برهم زد.

ملاک ما برای مذاکرات دستمزد سبد معیشت بود/ سود حاصل از فروش سهام شستا باید به جایگاه خود بازگردد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسن صادقی  در چهاردهمین جشنواره «نشان خدمت به قانون کار» با بیان اینکه امروز جامعه کارگری در وضعیت خاصی قرار گرفته است، گفت: کارگران از نظر شغلی و اقتصادی در شرایط سختی هستند که این سختی ناشی از تحریم‌ها، شیوع بیماری کرونا و کم‌لطفی‌هایی است که به حق جامعه کارگری می‌شود.

او با اشاره به افزایش دستمزد کارگران در سال ۹۹، آن را نقض تعهدات و خارج شدن از رویه‌ای دانست که از سال ۹۷ به منظور پر کردن شکاف درآمد و هزینه آغاز شده بود.
 
 
 
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری عنوان کرد: در کشوری با نظام اسلامی نمی‌توان سیاست یک بام و دو هوا داشت. چرا افرادی باید از حقوق مکفی برخوردار باشند و افراد دیگر دریافتی لازم را نداشته باشند؟ در مورد بازنشستگان شاهد این هستیم که افزایش حقوق بازنشستگان کشور و لشکری به هر حال در حد قابل قبول بوده، اما در مورد بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی این افزایش به درستی اعمال نشده است.
 
 
 
او با بیان اینکه ما شدیدا دلخور هستیم، گفت:  ملاک ما برای مذاکرات دستمزد سبد معیشت بود تا فاصله بین درآمد و هزینه که بسیار زیاد شده است، پر شود، اما عملا شاهد بودیم که دولت خلاف عهد کرد و رویه‌ای را که از سال ۹۷ در پیش گرفته شده بود، برهم زد.
 
 
 
صادقی با بیان اینکه در شرایطی که تورم ۴۱.۵ است چرا باید دستمزد ۲۱ درصد افزایش یابد، عنوان کرد: این در حالی است که حق بیمه بر مبنای ۳۱ درصد اخذ می‌شود، ما حداقل خواستار افزایش ۳۱ درصدی برای دریافتی بازنشستگان هستیم تا شکافی که به وجود آمده تا حدی ترمیم شود.
 
 
 
او با تاکید بر اینکه کارگران انتظار نداشتند  دولتی که از آن حمایت کردند به آنها پشت کند، گفت: دولت در سال آخر خود باید از افزایش دستمزد بر اساس سبد معیشت به عنوان یک دستاورد دفاع و آن را حفظ می‌کرد، اما امسال با اتفاقاتی که افتاد عملا این رویه برهم خورد.
 
 
 
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری همچنین با اشاره به عملکرد تیم مذاکره‌کننده کارگری در جلسات دستمزد، عنوان کرد: می‌گویند تیم مذاکره‌کننده کارگری احساسی عمل کرد. باید عنوان کرد تیمی که امسال در مذاکرات بود بهترین تیم مذاکره‌کننده در تاریخ مذاکرات دستمزد بود. آنها علمی، منطقی و مستدل بحث و از حقوق کارگران دفاع کردند و نباید خدشه‌ای به عملکرد آنها وارد کرد. کسانی که به عملکرد این تیم خدشه وارد می‌کنند در ظاهر تند و تیز از حقوق کارگران دفاع و در خفا دست‌بوسی می‌کنند.
 
 
 
او در بخش دیگری از اظهارات خود به عرضه سهام شستا در بورس اشاره و عنوان کرد: نظر ما این است که سود حاصل از فروش سهام شستا باید به جایگاه خود بازگردد و این سود نباید صرف دیگر مخارج سازمان تامین اجتماعی اعم از پرداخت حقوق یا بدهی به مراکز درمانی شود. در صحبت‌هایی هم که با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی داشتیم او این قول را داد که سود به جایگاه خود برمی‌گردد. منبع/ایلنا

 

 
 
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار