معاون اول رئیس جمهور در خصوص طرح آزادسازی سهام عدالت گفت: قطعاً دارایی ۴۰ تا ۵۰ میلیونی یک خانواده ۴ تا ۵ نفره در این مقطع می تواند به آنها کمک کند اما توصیه می کنیم مردم این سهام را نفروشند.

توصیه جهانگیری به مردم درباره سهام عدالت

به گزارش گلستان ۲۴؛ اسحاق جهانگیری افزود: مجموع ارزش سهام عدالت ۲۶۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از بهترین کارخانجات کشور است و عرضه این سهام جان تازه ای به بورس کشور خواهد داد.

معاون اول رییس جمهور در نشست با معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن قدردانی مجدد از رهبر معظم انقلاب به خاطر موافقت با اختصاص یک میلیارد یورو به بخش بهداشت و درمان گفت: بخشی از این اعتبارات به صندوق بیمه بیکاری پرداخت خواهد شد و بقیه متعلق به بخش بهد اشت و درمان است، همچنین مقرر شد از مابه التفاوت نرخ ارز، مبلغ ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز به این وزارتخانه پرداخت شود که پیگیر اجرای این مصوبات هستم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تأثیر کرونا بر قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: کرونا انتقام سختی از کشورهایی گرفت که با تحریم نفت ایران به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بودند، امروز آنها متوجه خواهند شد وقتی یکی از منابع مهم درآمد کشوری حذف شود چه شرایط دشواری برای مدیران آن کشور ایجاد می شود، امروز قیمت نفت خلیج فارس به ۱۴ تا ۱۵ دلار رسیده که با توجه به هزینه ها، تولید آن معنا ندارد البته ما هم متأثر از کاهش قیمت ها شده ایم اما با توجه به تحریم ها آمادگی بهتری برای مقابله با بحران پیدا کرده ایم.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دولت تبعات کرونا را در حوزه اقتصاد کلان و فشار روی طبقات ضعیف جامعه که بیشترین خسارت را دیده اند بررسی می کند، گفت: تصمیمات خوبی اتخاذ شده است و خوشبختانه با موافقت رهبر معظم انقلاب با فروش سهام عدالت قطعاً شاهد تحولات مثبتی در این زمینه خواهیم بود.

دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه دولت برای آنکه سهام عدالت برای صاحبان آن منافع قابل لمس و مناسبی داشته باشد در این سالها برای ساماندهی این سهام بسیار وقت گذاشت، اظهار داشت: ۵۰ میلیون نفر صاحب سهام عدالت هستند که پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از آنها که عضو کمیته امداد و نهادهای از این دست هستند که سهامشان با توجه به تخصیص ۵۰ درصدی ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان ارزش دارد.

معاون اول رییس جمهور گفت: دولت در سه سال گذشته برای هر سهم ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان سود پرداخت کرد و امروز که مجوز توزیع عادلانه و فروش این سهام صادر شده و قطعاً دارایی ۴۰ تا ۵۰ میلیونی یک خانواده ۴ تا ۵ نفره در این مقطع می تواند به لحاظ اقتصادی به آنها کمک کند که ما توصیه می کنیم مردم این سهام را نفروشند.

دکتر جهانگیری ادامه داد با صدور مجوز فروش سهام عدالت در بورس تا حد زیادی دغدغه دولت بابت کاسته شدن منبع درآمدی خانوارها از بین می رود و این اقدام گشایش بزرگی است که دولت باید به سرعت بخش فروش آن را فعال کند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه عرضه این سهام جان تازه ای به بورس کشور خواهد داد، گفت: مجموع ارزش سهام عدالت ۲۶۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از بهترین کارخانجات کشور است و می تواند فرصت طلایی برای بورس کشور ایجاد کند.

دکتر جهانگیری گفت: یکی از پیامدهای اقتصادی دوران کرونا، سقوط شاخص های بورس در جهان بود اما بورس ایران خوب درخشید و رشد شگفت انگیزی از خود نشان می دهد به طوری که برخی توصیه می کنند که باید مواظبت بیشتری انجام دهیم.

منبع: انتخاب

 

ارسال نظر

آخرین اخبار