همتی از پرداخت تا کنون ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام یک میلیونی قرض الحسنه به سرپرستان خانوار‌ها خبر داد

پرداخت ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به یارانه بگیران

به نقل از  بانک مرکزی، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در حساب کاربری خود در اینستاگرام از پرداخت ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام یک میلیونی به سرپرستان خانوار‌ها خبر داد و نوشت: 

در اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، سیستم بانکی تاکنون بیش از ۳ /۱۹ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه به خانوار‌های یارانه بگیر پرداخت کرده و درحال تدارک منابع لازم جهت اجرای مرحله دوم طرح و پرداخت تسهیلات۱۲درصدی به بنگاه‌ها و واحد‌های آسیب دیده از کرونا می‌باشیم.
 
باتوجه به اقبال مردم به حضور در بازار سرمایه، عرضه سهام شرکت‌های دولتی و بانک‌ها و تکمیل سهام شناور شرکت‌های بورسی از ضرورت‌های ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و عمق بخشیدن به بازار سرمایه است. در راستاى اجرای ضوابط قانونی کاهش بنگاهدارى بانکها، بخشنامه‌ای را درخصوص ضرورت واگذاری سهام شرکت‌های وابسته به بانک‌ها در بورس صادر کردم. نحوه اقدام و عملکرد بانکها، شاخص مهم ارزیابی عملکرد مدیران بانک‌ها در همراهی با سیاست‌های اقتصادی دولت است.
 
 
 
در خصوص کسری بودجه دولت، ناشى از سقوط شدید قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی، برای چندمین بار تأکید میکنم؛ در شرایط حاضر اقتصادی، انتشار اوراق بدهی روش مناسب تری برای تأمین کسری و نیز جلوگیری از پولی کردن کسری بودجه و تورم است. بانک مرکزی آماده استفاده گسترده از عملیات بازار باز، برای کمک به دولت و رشد اقتصادکشوراست. دولت با انتشار اوراق بدهی، نه تنها میتواند نیاز‌های خود را پوشش دهد، بلکه به تعمیق بازار بدهی و اصلاح ترازنامه بانک‌ها نیز کمک کرده و ابزار کنترل بهتر تورم را در اختیار بانک مرکزی قرار می‌دهد. سطح پایین بدهی‌های دولت نسبت به استاندار‌های دنیا، و روند آتی نرخ سود حقیقی و رشداقتصادی، افق مناسبی در پیش روی دولت برای استفاده از این ابزار قرار داده است.

 

81895

 
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار