مدیر اسبق کارگزاری بهگزین از مردم می‌خواهد بدون اطلاعات و مطمئن بودن از شرکت و مدیریت آن، سهام بورس را خریداری نکنند.

۳ راه مطمئن برای خرید سهام

به گزارش گلستان ۲۴؛ سعید علیشاهی با تأکید بر اینکه همگان باید قبل از ورود به بورس، اطلاعات مورد نیاز را کسب کنند، در پاسخ به این پرسش که شهروندان عادی چگونه می‌توانند اطلاعات لازم را به دست آورند؟ می‌گوید: سه منبع برای کسب اطلاعات مربوط به سهام هر شرکت در دسترس است و مردم می‌توانند به آنها رجوع کنند.

علیشاهی در این‌باره اضافه می‌کند: نخستین منبع صورت‌های مالی شرکت‌ها و گزارش‌های هیأت مدیره است که این گزارش‌ها شامل صورت‌های سود و زیان و ترازنامه مالی هر شرکت است.

وی دومین منبع اطلاعاتی مورد نظر را گزارش‌های هیأت مدیره شرکت‌ها به مجمع عمومی بورس و سومین منبع اطلاعاتی را بودجه شرکت‌ها می‌داند که در آن وضعیت آینده شرکت را پیش‌بینی می‌کنند.

مدیر اسبق کارگزاری درباره اینکه آیا استفاده از کارگزاری‌ها را برای خرید سهام به مردم توصیه می‌کنید، می‌گوید: بستگی دارد به اینکه آیا به کارگزاری‌ای که با آن کار می‌کنند، اطمینان دارند یا خیر، زیرا در این بازار همه به فکر سود خود هستند.

علیشاهی تصریح می‌کند: در شرایطی که همه به فکر سود خود هستند پس خیلی راحت اطلاعات اشتباه در اختیار دیگران می‌گذارند که مثلاً فلان سهم را بخرند یا بفروشند.

وی با تأکید بر بالا بودن ریسک در خرید سهام از مردم می‌خواهد که با اطلاعات وارد بازار بورس شوند.

وی همچنین توصیه می‌کند، مردم برای حفظ آورده خود و ضرر و زیان کمتر به جای یک سهم، چند سهم مختلف و به صورت سبد سهام خریداری کنند.

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار