مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان از کمک ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی شهرداری‌های استان به مردم مناطق حاشیه‌نشین و کمتر برخوردار برای مقابله با شیوع بیماری کرونا خبر داد.

۳.۵ میلیاردتومان برای مهار کرونا در مناطق حاشیه‌نشین گلستان هزینه شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، طیبه خلیلی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت شهرداری‌های استان برای مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اظهارداشت: شهرداران فعالیت قابل تقدیری برای مقابله با بیماری کرونا داشتند و تا کنون نیز بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون تومان از بودجه خود را برای کمک به مردم مناطق حاشیه‌نشین و کمتر برخوردار شهرهای استان هزینه کرده‌اند.

وی با اشاره به گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن پرتردد شهری گفت: از شیوع بحران کرونا و طبق دستورالعمل‌های ستاد استانی مقابله با این بیماری، شهرداری‌های استان با کمک سایر مجموعه‌ها از جمله سپاه و ارتش اقدام به ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر کرده‌اند. تا کنون 10 مرحله گندزدایی در شهرها انجام شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به سایر اقدامات انجام شده از سوی شهرداری‌ها ادامه داد: افزایش گشت‌های سد معبر، نظارت بر جمع‌آوری و دفع بهداشتی پسماندهای عفونی و بیمارستانی، نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت، کمک مالی به بیمارستان‌ها و همچنین خرید و توزیع اقلام بهداشتی در مناطق مختلف شهری از جمله این اقدامات است.

وی یکی از اقدامات شهرداری‌های استان را در ایام شیوع بیماری کرونا، نظارت بر تدفین اجساد مبتلایان به این بیماری عنوان کرد و گفت: دستورالعمل دفن بیماران کرونایی به شهرداری‌ها ارسال شده است و تدفین جان‌باختگان کرونایی نیز بر اساس استفتاء رهبر معظم انقلاب انجام می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار