بیکی از حضور پرشور کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان در طرح ملی «راهکار» خبر داد و گفت: استان گلستان تا کنون در رتبه چهارم طرح ملی راهکار قرار دارد.

حضور پرشور کانون های مساجد گلستان در طرح ملی «راهکار»/ کسب رتبه چهارم گلستان در طرح ملی راهکار

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان در طرح ملی «راهکار»؛ رزمایشِ ایمان، همدلی، کار و ایثارِ رمضان حضور پرشوری دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: طرح ملی راهکار از ابتدای اردیبهشت در استان گلستان به اجرا در آمده است که در حال حاضر، یکصد و 9 کانون با اجرای 248 برنامه مشغول به فعالیت هستند و این اقدامات و فعالیت ها تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

 

بیکی با اشاره به اینکه استان گلستان تا کنون در رتبه چهارم طرح ملی راهکار قرار دارد، تصریح کرد: رتبه استان گلستان در میان استان های کشور از نظر میزان مشارکت کانون ها و اجرای برنامه چهارم است.

 

وی ادامه داد: مدیران کانون برای شرکت در این طرح باید وارد سامانه بچه های مسجد شده و از قسمت ثبت فعالیت های طرح ملی راهکار در ناحیه کاربری مدیر کانون، به ثبت فعالیت بپردازند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با اشاره به اهداف طرح ملی «راهکار»، اظهارداشت: ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مسجد از اهداف اصلی این طرح است.

 

وی با اشاره رویکردهای این طرح، گفت: اعتماد سازی، شبکه سازی و جریان سازی از رویکردهای این طرح است.

 

بیکی افزود: در این طرح 14 برنامه عملیاتی در قالب دو بسته برنامه ای، در 4 محور ایمان، همدلی، کار و ایثار طراحی شده تا کانون های فرهنگی هنری بتوانند تا زمانی که نماز جماعت در مساجد برقرار نباشد این برنامه ها را اجرا کنند.

 

وی با اشاره به پویش مردمی بچه های مسجد، اظهارداشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات و خانواده ها می توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت های صورت گرفته در قالب «طرح ملی راهکار» از سه طریق در پویش مردمی بچه های مسجد شرکت کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان، بارگذاری در صفحه اختصاصی کانون دربخش «طرح ملی راهکار» در سامانه بچه های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir، عضویت در کانال فهما به نشانی https://gap.im/fahmabot  و ارسال گزارشات به مدیر گروه ( ادمین) با شناسه @adminfahma و انتشار در فضای مجازی و پیام رسان ها باعنوان پویش مردمی  #بچه_ های_ مسجد را از روش های شرکت در این پویش برشمرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار