همزمان با بیست و یکم ماه مبارک رمضان و شب شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع)، قشرهای مختلف مردم گلستان در فضای حزن‌آلود و زیر سایه بیماری کرونا، در سوگ اولین امام خود سوگواری کرده و اشک ماتم ریختند.

آیین دومین شب قدر در گلستان زیر سایه کرونا برگزار شد

مراسم احیا دومین شب قدر با حضور روزه داران و اقشار مختلف مردم در مساجد، امام زادگان و گلزار شهدا در شهرستان های مختلف استان با سخنرانی و مداحی ذاکران اهل بیت (ع) برگزار شد.

در مراسم شب قدر در مصلی گرگان ، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان پیرامون فضیلت ماه رمضان و شب‌های قدر و نیز شخصیت والای امام علی (ع) سخنرانی کرده و آیین ویژه این شب همراه با مرثیه‌سرایی مداحان اجرا شد.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ با توجه به شیوع کرونا، شرکت کنندگان این مراسم که با دستکش و ماسک و رعایت موارد بهداشتی در مصلی حضور داشتند پس از دعا، نیایش و قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر قرآن به سر گرفتند و برای دفع کرونا و دیگر مشکلات مسلمانان به تضرع و زاری به درگاه خداوند متعال پرداختند.

برخی شهروندان گرگانی هم به دلیل تاکید بیشتر بر ضرورت رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از تجمع در داخل مصلی از داخل خودرو در مراسم احیای شب قدر شرکت کردند.

همزمان با شب‌ بیست و یک ماه مبارک رمضان و دومین شب قدر ،مردم گلستان برای اهدای خون به مرکز جامع انتقال خون مراجعه کردند.

توزیع بسته های معیشتی برای نیازمندان در این شب به اوج رسید و تعداد زیادی از خانوارهای گرگانی به میزان وسع و توان خود در محلات کم برخوردار به توزیع اقلام ضروری بین نیازمندان پرداختند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از مناطق مختلف گلستان آیین دومین شب از لیالی قدر با حضور مردم و با رعایت فاصله اجتماعی و توصیه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در بقاع متبرکه و امام زادگان شاخص استان نیز برگزار شد.  

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۱۴ هزار و ۵۳۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۸۵۴ نفر رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار