حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در آستانه روز قدس، پیامی صادر کرد.

روز قدس پیام‌آور وحدت مسلمانان جهان در برابر رژیم اشغال‌گر صهیونیستی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما،متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ‌المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (احزاب، 23)

بی‌شک پیام روز جهانی قدس پیام وحدت، انسجام و قیام مسلمانان جهان در برابر ظلم، تجاوز و اشغالگری مستکبران، به‌ویژه رژیم اشغالگر صهیونیستی است. حضرت امام خمینی (ره) در شرایطی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری فرمودند که استکبار جهانی در نظر داشت مسلمانان را از طرق مختلف تحت فشار قرار دهد تا موضوع اشغال قدس شریف و سرزمین فلسطین به فراموشی سپرده شود.

یکی از اقدامات مستکبران، اشغال بیت‌المقدس و مسجدالاقصی بود که اولین قبله مسلمین و جاییست که رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در شب معراج سوار بر بُراق بدانجا سفر کرد.

سرزمین فلسطین، قدس شریف و مسجدالاقصی امروزه به مدد انتفاضه و مقاومت اسلامی و همراهی آزادگان جهان به‌ویژه امت و انقلاب اسلامی ایران، موفق به اثبات حقّانیّت خود و رسوایی رژیم ددمنش صهیونیستی شده و روز قدس، این یادگار ارزنده معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، فرصتی مناسب است تا جهانیان هرچه بیش‌تر، از مظلومیت ملّت مسلمان فلسطین و عمق جنایت‌های صهیونیست‌های غاصب و حامیان آن آگاه گردند.

امسال درحالی به استقبال روز جهانی قدس می‌رویم که جهان درگیر مقابله با ویروس منحوس کرونا می‌باشد و امکان راهپیمایی و حضور میدانی در اقصی‌نقاط جهان وجود ندارد. از این‌روی در روز جهانی قدس، همراه با مسلمانان شجاع، آگاه و انقلابی؛ ضمن هم‌دردی با مردم فلسطین و با تبعیت از منویات حکیمانه رهبر آزادگان و مسلمانان جهان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی)؛ آزادی قدس شریف، سرزمین‌های اشغالی فلسطین و پیروزی همه مظلومان و ظلم‌ستیزان را بر استکبار و مستکبرین جهان، از خداوند متعال مسألت می‌نماییم.

اینجانب به نمایندگی از خانواده عظیم کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور و با امید به پیروزی خون بر شمشیر و فرارسیدن این روز شریف را به مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی و امت مسلمان، انقلابی و مبارز سرزمین‌های اشغالی و قدس شریف تبریک عرض می‌نمایم. 

نَصرُ مِن اللهِ و فَتحٌ قریب.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار