رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: یکی از مواردی که می‌تواند مورد سوءاستفاده مجرمان سایبری قرار بگیرد، ورود تازه‌واردان به بازار بورس است.

گرگ‌های سایبری به طمع بورس شما در کمینند/ اول آموزش، بعد بورس

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای استان البرز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با بیان این که یکی از مواردی که می‌تواند مورد سوءاستفاده مجرمان سایبری قرار بگیرد ورود تازه‌واردان به بازار بورس است، گفت: این افراد ممکن است اطلاعات کامل و کافی برای ورود به این عرصه را نداشته باشند و یا شاید هم مجبور به فعالیت در این بستر شده‌اند بنابراین در معرض تهدید و آسیب قرار دارند.

او افزود: از آنجایی‌که عرضه برخی از محصولات، کالاها و سهام‌ها ازجمله سهام عدالت در بازار بورس انجام می‌شود و به هم‌وطنان این امکان داده‌شده است که خودشان سهام خود را مدیریت کنند بنابراین برخی از هم‌وطنان با مراجعه به کارگزاری‌ها و دریافت کد بورسی اقدام به فعالیت در این فضا می‌کنند و احتمال دارد اطلاعات چندانی هم در این زمینه نداشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان البرز در ادامهرگفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که این افراد باید رعایت کنند این است که نام کاربری و رمز عبور بورسی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند چراکه در غیر این صورت ممکن است برخی از افراد سودجو با در اختیار داشتن رمز عبور اقدام به خرید و فروش سهام کرده و زمینه زیان دیدن قربانی را فراهم کنند.

او افزود: بنابراین لازم است هم‌وطنان، نام کاربری و رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار نداده و برای فعالیت در بازار بورس، حتما ابتدا آموزش‌های لازم برای فعالیت در این فضا را دریافت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار