دبیر سندیکای برق گفت: افزایش قیمت برق به صورت سالانه اعمال و امسال نیز بهای برق پرمصرف‌ها با ۱۶ درصد افزایش محاسبه می‌شود.

وزارت نیرو ۲۳ هزار میلیارد تومان بدهی دارد/گرانی ۱۶درصدی قیمت برق قانونی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، بابک باقری با اشاره به افزایش 7 درصدی قیمت برق بصورت عمومی افزود: این افزایش قیمت طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها بصورت سالانه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بطور عمومی دولت در بودجه سنواتی خود این میزان درآمد را محاسبه می‌کند، گفت: طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها همه انواع حامل‌های انرژی باید در مدت 5 سال به قیمت واقعی خود برسد که البته عملیاتی نشده است.

دبیر سندیکای برق ادامه داد: بدهی‌های وزارت نیرو به فعالان صنعت برق هم اکنون 22 تا 23 هزار میلیارد تومان است که این بدهی در حال افزایش است.

باقری با بیان اینکه هزینه تمام شده برق به ازای هر کیلووات ساعت برای وزارت نیرو بیش از 120 تومان و هزینه دریافتی از مردم 70 تومان است، افزود: وزارت نیرو با کمبود منابع و بدهی‌های قابل توجهی روبروست که این شرایط مانع از سرمایه گذاری‌های جدید و اجرای طرح جدید در صنعت برق است.

وی با اشاره به اینکه این افزایش قیمت‌ها سهم کوچکی در رفع کمبود منابع وزارت نیرو دارد، ادامه داد: در قبض صادر شده از سوی وزارت نیرو مواردی مانند عوارض و آبونمان نیز وجود دارد که این بخش‌ها نیز طبق قانون سالانه اضافه می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار