در حالی که صنایع لبنی از مصوبه دولت مبنی بر خرید شیرخام به قیمت ۱۴۴۰ تومان امتناع می‌ورزند، این صنعت امسال برای سومین بار شیر و فرآورده‌های لبنی را گران کرد.

شیر برای سومین بار در سال جاری گران شد

به گزارش گلستان 24 ، کارخانجات صنایع لبنی بر اساس مصوبه دولت موظف شدند، از اول تیرماه 93 شیر خام با چربی حداقل 3.2 درصد و بار میکروبی زیر 100 هزار تحویل درب کارخانه را هزار و 440 تومان خریداری کنند.

براساس این گزارش:  علیرغم عدم تمکین عده ای از مصوبه دولت مبنی بر خرید شیر خام به قیمت 1440 تومان، برخی کارخانجات صنایع لبنی در چند روز اخیر برای سومین بار قیمت شیر و محصولات لبنی مثل بستنی خود را گران کردند.

افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی در حالی است که عدم اجرای مصوبه دولت طی ماه‌های اخیر نارضایتی دامداران را به همراه داشت و دولت برای جبران ضرر و زیان و حمایت از تولید‌کنندگان ناچار به اجرای طرح خرید تضمینی شیرخام با قیمت 1440 تومان شد.

براساس این گزارش: طرح خرید تضمینی شیر خام از تولید‌کنندگان حدود 2 ماه در برخی استان‌ها به اجرا درآمد و از آغاز طرح تاکنون بیش از 60 هزار تن شیر خام توسط سازمان تعاون روستایی برای تبدیل به پودر شیرخشک و خامه با قیمت 1440 تومان خریداری شده است.

خرید تضمینی شیرخام در راستای جمع‌آوری مازاد شیر تولیدی و همچنین وادار کردن صنایع لبنی برای خرید شیرخام به قیمت مصوب انجام شد که ظاهرا منافعش در افزایش قیمت شیر و فرآورده‌های تولیدی برای صنایع لبنی ظاهر شده است.

براساس این گزارش: برخی برندهای معروف در چند روز اخیر قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی را افزایش داده‌ به طوری که یکی از برندهای معروف قیمت شیر کم چرب را از 2200 به 2400 تومان افزایش داده و همین کارخانه قبل از این قیمت شیر را طی دو بار 300 تومان افزایش داده بود.

کارخانجات صنایع لبنی در سال جاری برای سومین بار است که قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی را افزایش می‌دهند.

براساس این گزارش این افزایش قیمت‌ها یکبار در اوایل تیر ماه (ابتدای ماه مبارک رمضان) و درست پس از اعلام مصوبه دولت مبنی بر خرید شیرخام توسط صنایع لبنی به قیمت 1440 تومان، بار دیگر در اواخر تیرماه سال جاری و چند روز گذشته برای سومین بار اتفاق افتاده است.

افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی در حالی رخ می‌دهد که چند روز قبل وزیر جهاد کشاورزی در سخنانش از سرانه پایین مصرف شیر کشور به دلیل گرانی خبر می‌دهد و عنوان می‌کند که سرانه مصرف شیر در کشور حدود 85 کیلوگرم و تقریبا نصف سرانه جهانی است.

ارسال نظر

  • مادر
    0

    دیروز اقای تدبیر و امید میگفت در بهمن ما تورم به صفر درصد رسیده است
    قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را؟

آخرین اخبار