عباسی گفت: برآورد‌ها نشان می‌دهد که تولید میوه زیتون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یابد.

اعلام قیمت زیتون خام / تولید کاهش می‌یابد‌

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی عباسی رئیس شورای ملی زیتون درباره آخرین وضعیت تولید زیتون اظهار کرد: با توجه به بحث رطوبت کالا و کاهش تابش آفتاب پیش بینی دقیقی راجع تولید زیتون نمی‌توان داشت.

وی افزود: در حال حاضر درختان در مرحله غنچه دهی هستند و پیش بینی تولید کمی زود است.

عباسی از کاهش تولید زیتون نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: سال گذشته نه تنها نیازی به واردات روغن زیتون نداشتیم، بلکه مازاد برمصرف داخل تولید داشتیم که متاسفانه برخی افراد سودجو در فصل برداشت اقدام به واردات روغن زیتون بی کیفیت کردند.

رئیس شورای ملی زیتون با اشاره به اینکه خودکفایی در روغن زیتون دست یافتنی است، بیان کرد: شیوع بیماری کرونا لطمه بزرگی به صنعت زیتون در بخش باغداری وارد کرد به طوریکه همه بخش‌ها اعم از صنایع تبدیلی و تکمیلی و باغداران متضرر شدند.

وی قیمت هر کیلو زیتون خام را ۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر شیشه زیتون با رشد ۴۰۰ درصدی به ۲۷ هزار تا ۲۸ هزار تومان رسیده است، در حالیکه قیمت تمام شده هر شیشه ۷ تا ۸ هزار تومان است.

عباسی با اشاره به اینکه وضعیت روغن زیتون نامناسب است، بیان کرد: واردات روغن زیتون بی کیفیت به سهولت انجام می‌شود و سازمان غذا و دارو بر موضوع واردات روغن‌های پومیس نظارتی ندارد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که تولید میوه زیتون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یابد، اما باز هم شرایط تولید تابع عوامل مختلفی همچون مدیریت کلان در امر واردات و صادرات و شیوع ویروس کروناست.

 

 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار