رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: به منظور پیشگیری از بیماری سالک عملیات کنترل این بیماری از آن روز در بیش از 50 روستا شهرستان آغاز شد.

آغاز عملیات کنترل بیماری سالک در بیش از 50 روستای گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرهاد بدیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته فعالیت بهداشت و درمان متمرکز بر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بود تلاش داریم در راستای کنترل بیماری‌های دیگر منطقه تمرکز بیشتری کنیم.
وی با بیان اینکه مبارزه با بیماری کرونا ما را از دیگر بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی منطقه غافل نخواهد کرد، تصریح کرد: از امروز کنترل بیماری سالک در ۳۵ روستای بخش داشلی‌برون و ۲۵ روستا بخش مرکزی به شعاع ۵۰۰ تا یک‌هزار متر مربع روستاها آغاز می‌شود.

* کاهش 10 درصدی کنترل بیماری سالک در گنبدکاووس/ جمع‌آوری پرندگان در محل جمعه بازار گنبدکاووس
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: در سال گذشته با انجام اقدامات بهداشتی و کنترل بیماری سالک توانستیم این بیماری را نسبت به سال ۱۳۹۷ به میزان ۱۰ درصد کاهش دهیم.
وی از  ادامه جمع‌آوری پرندگان در محل جمعه بازار شهرستان خبر داد و افزود: جمع‌آوری و ممنوعیت فروش پرندگان زنده همچنان در محل جمعه بازار ادامه دارد و با توجه به اینکه بخشی از دستورالعمل دادستان در خصوص جمع‌آوری پرندگان مربوط به حوزه جهاد کشاورزی است انتظار داریم با برگزاری جلسه و بررسی راهکارها بتوانیم با نظارت در این بخش بتوانیم از خرید و فروش پرندگان زنده در این مکان جلوگیری کنیم.
بدیعی درباره شیوع بیماری کرونا در گنبدکاووس گفت: از دوم اسفندماه سال گذشته بیماری کرونا در شهرستان مشاهده شد که از همان زمان ضدعفونی کردن و رعایت پروتکل بهداشتی در دستور کار قرار گرفت.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همکاری مسوولان و ائمه جمعه در کنترل و کاهش شیوع این بیماری نقش بسزایی داشته است، خاطرنشان کرد: همکاری و همراهی مسوولان و به ویژه ائمه جمعه در عدم برگزاری نمازجمعه به منظور حفظ سلامت مردم نقش بسزایی در روند کاهشی شیوع این بیماری در شهرستان داشته است.

* در زمان شیوع کرونا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۸۵ نفر در گنبدکاووس بستری شدند/ این آمار در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۱.۵ نفر کاهش یافته است
وی اضافه کرد: در زمان شیوع کرونا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۸۵ نفر در شهرستان بستری شدند که این آمار در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۱.۵ نفر کاهش یافته است.
بدیعی  با اشاره به بازگشایی بسیاری از مشاغل اظهار کرد: همه باید باید همچنان به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در کشور، استان و شهرستان عمل کنیم و پروتکل بهداشتی در همه مجامع عمومی رعایت شود.
وی گفت: مرکز شماره هفت گنبدکاووس آماده انجام آزمایشات رایگان برای افراد مشکوک به کرونا است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار