با این که طبق آخرین آمارها ارزش ۳۰ سهام عدالت یک میلیون تومانی بیش از چهار میلیون تومان است، اما برخی از سهامداران مدعی هستند که بانک‌ها این سهام را ۴۵۰ هزار تومان می‌خرند.

خرید۴۵۰ هزار تومانی سهام عدالت واقعیت یا شایعه؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ براساس آخرین آمارها ارزش سبد سهام عدالت طی سال‌های گذشته بیش از ۱۵ برابر است. در آزادسازی سهام عدالت، سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند از روز ششم تا ۱۳ خرداد ماه فرصت دارند تا با مراجعه به بانکی که شماره شبا خود را از آن بانک در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اند، نسبت به فروش ۳۰ درصد از سهام خود اقدام کنند.

۳۰ درصد از سهام یک میلیون تومانی که درحال‌حاضر ارزش آن ۱۶ میلیون تومان است، معادل چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

شنیده‌ها حاکی از این است که برخی از بانک‌ها قیمت کمتری را برای سهام عدالت اعلام کرده‌اند.

برخی از مردم که برای فروش ۳۰ درصد سهام عدالت خود مراجعه کرده‌اند، بانک‌ها گفته‌اند ارزش فروش سهام عدالت آنها فقط ۴۵۰ هزار تومان است.

اما حسن علائی، معاون سازمان خصوصی‌سازی این خبر را جعلی اعلام کرد و گفت: چنین ادعایی صحت ندارد و این خبر جعلی است که افراد با اهداف مشخصی اقدام به انتشار آن می‌کنند.

وی ادامه داد: فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت با قیمت تابلو بورس انجام می‌شود. پس چطور ممکن است بانک بتواند این سهام را با قیمت ۴۵۰ هزار تومان خریداری کند؟ شرکت‌های حاضر در سبد، بورسی و دارای قیمت تابلو هستند و زمانی که ثبت سفارش ۳۰ درصد از سهام عدالت زده شود برمبنای قیمتی مشخص که نرخ تابلو است سفارش پذیرفته خواهد شد.

اگر چه این موضوع تکذیب شده است، اما خراسان گزارش داده که در بند ۷ این وکالت‌نامه آمده است: «این‌جانب حق هر گونه اعتراض در خصوص سهام انتخابی برای فروش به موجب این درخواست، زمان فروش سهام و روش انتخابی، …قیمت فروش سهام و هزینه‌های قانونی کسر شده برای فروش سهام را از خود سلب و ساقط می‌کنم».

یعنی سهامداران در این باره هیچ گونه حق اعتراضی ندارد و در این وکالت‌نامه مشخص نشده است که آیا دارنده سهام

 

ارسال نظر

آخرین اخبار