گرمازدگی از جمله پیامدهای افزایش دماست که سلامت افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

ساده ترین توصیه ها برای گرمازده نشدن!

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا؛ راهکارهای پیشگیرانه ای وجود دارد که افراد می توانند با گرم شدن هوا آنها را رعایت کرده و سلامت خود را حفظ کنند. از جمله نکاتی که رعایت آنها در فصل گرم سال توصیه می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از مواردی که افراد باید در فصل گرم سال به آن توجه داشته باشند خودداری از مصرف مواد غذایی تند است. به گفته کارشناسان مواد غذایی تند میزان سوخت و ساز در بدن را افزایش داده و حرارت بدن را بالا می برد.

یکی دیگر از نکات ضرروری خودداری از مصرف میوه های خشک در هوای گرم است. مصرف میوه های خشک در فصل گرم سال حرارت قابل توجهی در بدن ایجاد می کند.

همچنین با افزایش دما به افراد توصیه می شود از مصرف مواد غذایی سرخ شده خودداری کنند، زیرا وجود روغن و چربی مازاد در این مواد غذایی فرایند هضم را با مشکل روبرو کرده و احساس سوزش در معده و همچنین مری به همراه دارد.

نوشیدن چای، قهوه و نوشابه های گازدار نیز در فصل گرم سال توصیه نمی شود. بررسی ها نشان می دهد کافئین موجب تولید حرارت در بدن می شود که در نهایت رطوبت بدن را کاهش می دهد.

نوشیدن میزان آب کافی از جمله نکاتی است که باید در فصل گرم سال رعایت شود. مصرف روزانه هشت لیوان آب در شرایط عادی آب و هوایی توصیه می شود که با گرم شدن هوا لازم است میزان بیشتری آب مصرف شود.

همچنین مصرف میوه های فصل تابستان همچون هندوانه و طالبی که سرشار از آب است به منظور حفظ رطوبت بدن و بهبود سیستم گوارش توصیه می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار