سازمان برنامه و بودجه از پرداخت مقرری بیمه بیکاری برای حدود ۱۰۳ هزار نفر از ثبت نام کنندگان اسفند ۱۳۹۸ به حساب مشمولان خبر داد که حدود یک سوم تاییدشدگان بیکاران اسفند ماه است.

یک سوم کارگران بیکار شده به حق و حقوق رسیدند!

به گزارش گلستان ۲۴؛ واریز مقرری بیمه بیکاری به حساب مشمولان و متقاضیان به دنبال اطلاعیه وزارت کار انجام شد که در آن از تمام مقرری ‌بگیرانی که در اسفند سال ۱۳۹۸ به دلیل شیوع کرونا شغل خود را از دست داده و بیکار شده‌اند خواسته بود پس از دریافت پیامک ارسال شماره ‌حساب برای واریز بیمه بیکاری نسبت به درج شماره حساب بانکی خود در یکی از بانک‌های تعیین شده در سامانه بیمه بیکاری وزارت کار اقدام کنند.

پیش از این «مسعود بابایی» مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار درباره آخرین آمار ثبت نامی در سامانه بیمه بیکاری، گفته بود: در مجموع ۸۳۵ هزار و ۱۴۹ نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند که ۶۹۸ هزار و ۷۹۳ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری تایید شدند.
 
 
 
وی درباره مشمولان بیمه بیکاری به تفکیک ماه گفت: در اسفند ماه ۳۷۳ هزار نفر، فروردین ۲۹۳ هزار و ۹۸۵ نفر، اردیبهشت ۱۵ هزار و ۱۲۵ نفر و تا ۱۰ خردادماه ۶ هزار و ۲۴۶ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری توسط وزارت کار تایید شدند.
 
 
 
بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، از میان ۳۷۳ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری اسفند سال گذشته ۱۰۳ هزار نفر مقرری را دریافت کردند.
 
 
 
البته سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که این اقدامات مربوط به تعدادی از ثبت نام کنندگان اسفند ۱۳۹۸ بوده و به تدریج با تایید و اعلام اطلاعات حساب‌های مابقی مشمولین توسط سازمان تأمین اجتماعی این مقرری برای ماه‌های بعدی نیز پرداخت خواهد شد.
 
 
 
بر اساس اعلام این سازمان فهرست و شماره حساب بخش دوم مشمولان طرح پرداخت بیمه بیکاری به مشاغل آسیب دیده از کرونا در روزهای آتی توسط سازمان ‎تامین اجتماعی تایید و پس از ارسال با فوریت پرداخت خواهد شد.
 
 
 
منبع: ایرنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار