آماده‌باش دیده‌بان‌های جنگل‌های گلستان، تحویل فوک خزری مصدوم به مرکز امداد و نجات سگ‌های آبی در آشوراده، برپایی پویش خورشید جماران در گنبدکاووس و اعطای تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی از جمله رویدادهای خبری هفته گذشته گلستان بود.

رویدادهای خبری هفته گذشته گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که در پی افزایش ناگهانی دما و احتمال آتش سوزی، دیده‌بانان استان در عرصه‌های طبیعی بویژه جنگل‌های سوزنی برگ به حالت آماده باش درآمدند.

ابوطالب قزل سفلو اضافه کرد: کشیک ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های ۱۴ گانه و گشت‌های جنگلبانی و قرقبانی در مناطق مختلف گلستان مشغول سرکشی از حوزه استحفاظی خود هستند.

**

با گذشت ۲۰ روز از زمان تحویل کلزای کشاورزان گلستانی به مراکز خرید تضمینی، هنوز بهای آن به کشاورزان پرداخت نشده که همین عامل مشکلاتی را برای کلزاکاران ایجاد کرده است.

**

فوک خزری نابالغی که در تور ماهی‌گیران غیرمجاز گلستان گرفتار شده بود با کمک گروه امداد و نجات مرکز تحقیقات و بازتوانی سگهای آبی هلند در ایران نجات یافت و بعد از ۲۴ ساعت تیمار و نمونه‌برداری در پهنه آبی دریای خزر رها شد.

نمونه برداری، بیومتری و معاینات و درمان های ضد انگلی برای این فوک خزری نر حدود ۱۵ ماهه توسط کارشناسان انجام شد و پس از اطمینان از سلامت کامل، این پستاندار به زیستگاه خود بازگردانده شد.

**

همزمان با سالروز رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد ۴۲ پویش "خورشید جماران" ویژه دانش‌آموزان گنبدکاوووس و شرکت آنها در مسابقه مجازی مربوط به این مناسبت راه‌اندازی شد.

دراین پویش فرهنگی - هنری دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم گنبدکاووس آثار فرهنگی و هنری خود را در قالب نقاشی، عکاسی، دلنوشته، داستان و فیلم کوتاه و انیمیشن از طریق فضای مجازی به دبیرخانه این پویش ارسال کردند.

**

گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی بسیج دانشجویی با ۳۵ عضو کادر پزشکی به روستاهای محروم بخش چشمه‌ساران آزادشهر رفته و به مردم ساکن این مناطق کم‌برخوردار خدمت‌رسانی کردند.

این گروه جهادی پس از برگزاری ۲۹ دوره در مناطق محروم کشور با حضور در این منطقه در زمینه های آموزش عمومی و تخصصی، غربالگری فشار خون، دیابت، چاقی، سرطان سینه ، اطفال و بهداشت کودکان، اقدام به ویزیت رایگان عمومی و تخصصی کردند.

**

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که پرداخت تسهیلات نوسازی به متقاضیان واجد شرایط برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی و ادوات دنباله‌بند در این استان آغاز شد.

مریم برزنونی اظهار داشت: امسال برای نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی گلستان هزار و ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

**

جانشین فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت که با تلاش ماموران پلیس آگاهی این شهرستان ۲ سارق که پارسال اقدام به سرقت طلا به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از منزل یکی از شهروندان کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

**

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان گفت که ۲۲ درصد از جامعه آماری تحت پوشش در این استان از مزایا و خدمات بیمه اجتماعی برخوردار شدند.

دانیال پولادوند اظهار داشت: حدود ۲۵۰ هزار نفر در گلستان جامعه آماری روستایی، کشاورزی و عشایر را تشکیل می‌دهند که ۲۲ درصد آنها با برخورداری از بیمه اجتماعی می‌توانند از مزایای بازنشستگی و دیگر خدمات آن استفاده کنند.

**
سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان با بیان اینکه ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارت کرونا در اختیار مدیران باشگاه‌های ورزشی بخش خصوصی استان قرار می‌گیرد گفت که این میزان اعتبار پاسخگوی زیان ناشی از تعطیلی چند ماهه ۳۰۰ باشگاه ورزشی این استان نیست.

قاسمعلی برزمینی اظهار داشت: اگر این تسهیلات به‌طور مساوی بین باشگاه‌ها تقسیم شود به هر باشگاه کمتر از ۷۰ میلیون ریال خواهد رسید که این مبلغ اجاره بهای یک ماه برخی از آن‌ها است.

**

جسد نوجوان ۹ ساله‌ای که به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا در سد دانشمند گلستان غرق‌شده بود با تلاش نیروهای امدادی و تخصصی از آب بیرون کشیده شد.

**

استاندار گلستان با اشاره به تلاش حداکثری دولت برای جبران خسارت کرونا گفت که ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای جبران بخشی از زیان‌های ناشی از شیوع این بیماری در استان اختصاص یافت.

هادی حق شناس در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: شرایط اعطای این تسهیلات به زودی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می شود و متقاضیان گلستانی که از کرونا خسارت دیده اند می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

**
دبیر فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در گنبدکاووس گفت که با هدف ارتقای مهارت‌آموزی و بهره‌مندی دانش‌آموزان از شیوه‌های مختلف آموزش در شرایط کرونایی، فیلم آموزشی هشت رشته ورزشی تهیه و در اختیار محصلان و مربیان تربیت بدنی مدارس قرار می‌گیرد.

**
همزمان با روز جهانی محیط زیست، جمعی از طبیعت‌دوستان گرگانی تفرج‌گاه جنگلی هزارپیچ در ورودی غربی این شهر را از وجود زباله پاک کردند.

**

مجمع نمایندگان گلستان با ارسال نامه به رییس جمهوری، با توجه به مشکلات اقتصادی مردم منطقه و وابستگی آنان به کشاورزی، خواستار لغو ممنوعیت کشت برنج در این استان و خرید محصول سیب‌زمینی کشاورزان با قیمت مناسب شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: با توجه به اینکه بیش از ۲۰ سال است که گلستان از مازندران مستقل شده و اقتصاد مردم استان بر پایه کشاورزی است و از زمان قدیم کشت برنج نخستین اولویت کشاورزان برای امرار معاش بوده درخواست داریم در خصوص رفع ممنوعیت کشت برنج در گلستان تدابیر لازم اندیشیده شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار