هنر دستانشان گاهی بیانگر مشکلات جامعه می‌شود و گاهی صدای رسای مطالبه‌گری؛ هم ستون کانون خانواده به نقش اثرگذار آنان وابسته است و هم معنای زندگی به وجود آنان گره خورده و حالا هنرنمایی بانوان بسیج رسانه گلستان در معرکه کرونا شنیدنی است.

هنرنمایی بانوان رسانه‌ای در معرکه روزهای کرونایی/از دوخت «گان»کادر درمان تا نذر کفش برای نیازمندان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، زهره رجبی- روزهای سخت کرونایی با همدلی و همراهی می‌تواند به روزهای خوب و به یادماندنی تبدیل شود که مصداق این زیبایی بارها و بارها با لنز دوربین‌ها و قلم رسانه‌ها به تصویر کشیده شد و حالا هنرنمایی بانوان بسیج رسانه استان گلستان در معرکه کرونا از دوخت ماسک و گان «فضایی» برای کادر درمان گرفته تا نذر کفش برای نیازمندان جالب و شنیدنی است.

جلوه دیگری از کمک‌های مومنانه در هنرنمایی بانوان بسیج رسانه استان گلستان در معرکه کرونا به منصه ظهور و بروز رسیده است، کسانی که به دیده خدمت وارد این میدان شدند و علاقه‌ای به رسانه‌ای شدن این فعالیت‌ها ندارند، یکی خواهرش پرستار است و از نزدیک با مشکلات کادر درمان در روزهای کرونایی آشناست، دیگری همسرش مغازه کفش‌فروشی دارد و برای کسانی که توانایی خرید کفش برای خود یا خانواده را ندارند نذر کفش در این روزهای کرونایی کرده است.

*رسانه‌هایی‌ که‌ حامی‌ نیازمندان‌کرونایی‌ شدند

هنر دستانشان گاهی بیانگر مشکلات جامعه می‌شود و گاهی صدای رسای مطالبه‌گری؛ هم ستون کانون خانواده به نقش اثرگذار آنان وابسته است و هم معنای زندگی به وجود آنان گره خورده و حالا هنرنمایی بانوان بسیج رسانه گلستان در معرکه کرونا شنیدنی است.

رسانه‌هایی که حدود دو ماه در ایام کرونایی به تعطیلی کشیده شدند و خودشان نیازمند حمایت هستند اما بانوان خبرنگار در برخی از این رسانه‌ها در قامت یک حامی ظاهر شدند، فعالان رسانه‌ای که نه به دنبال نام می‌گردند و نه دوست دارند کارهایشان رنگ ریا به خود بگیرد.

«بسیج همدلی با رمز لبیک یا امام» که در واحد بانوان بسیج رسانه استان گلستان استارت خورد ثمرات شیرینی برجای گذاشت تا الگویی در اجرای کمک مومنانه باشد، مهم نیست که این نیت خیرخواهانه چقدر می‌تواند سنگینی بار مشکلات را کم کند، مهم این است که قدم‌های انسان‌دوستانه برداشته شود تا ترسیم این بیت باشد «چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار».

* وقتی حساب مهربانی قابل محاسبه نیست

یکی از بانوان عضو بسیج رسانه استان گلستان که نمی‌خواهد نام او فاش شود درباره بسیج همدلی با هدف انجام کمک مومنانه می‌گوید: خواهرم در یکی از بیمارستان‌های استان فعالیت می‌کند، در ایام کرونایی شاهد مشغله‌های فراوانی که داشت بودم، خانواده هم خیلی نگران سلامت خواهرم بودند، زمانی که شدت شیوع این ویروس منحوس در استان بالا بود و امکانات در حد کم، برخی از همکارانش که هنر خیاطی داشتند در بیمارستان تصمیم گرفتند برای تهیه ماسک، گان و دیگر ملزومات در حد توان مشارکت کنند، من هم چون از هنر خیاطی بی‌نصیب نبودم به خواهرم گفتم که بخشی از پارچه‌ها را به منزل بیاورد تا در دوخت ملزومات مورد نیاز کادر درمانی ورود کنم.

این بانوی بسیجی در خصوص اینکه تاکنون چه تعداد ماسک و گان برای کادر درمان دوخته با لبخندی بر لب می‌گوید؛ حساب کار از دستم خارج شده است، حدودا اگر بخواهم حساب سرانگشتی کنم چیزی حدود 200 ماسک پارچه‌ای و گان «فضایی» یکبار مصرف برای کادر درمانی دوختم.

*سهم بانوان رسانه‌ای در رزمایش همدلی

بانوی دیگری از بسیج رسانه جلوه دیگری از کمک مومنانه را به زیباترین شکل در قاب همدلی ترسیم کرده است و تعدادی کفش اعم از بچه‌گانه، زنانه و یا مردان برای کسانی که واقعا نیازمند هستند و در ایام کرونایی زندگی آنها دچار مخاطره شده است به صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌دهد.

تعدادی از بانوان بسیجی فعال رسانه هم در تولید ماسک در کنار جهادگران قرار گرفتند تا در روزهای کرونایی که مردم ماسک برای استفاده پیدا نمی‌کردند دچار مشقت نشوند.

شمار دیگری از بانوان فعال رسانه استان گلستان در طرح «بسیج همدلی با رمز لبیک یا امام» خوش درخشیدند تا سهمی در رزمایش همدلی رسانه‌ای داشته باشند.

*زنجیره همدلی نقطه پایانی ندارد

و اما هستند در بین فعالان رسانه استان گلستان که در پی شیوع ویروس کرونا در زندگی روزمره دچار مشکل شدند، که بسیج رسانه استان گلستان در یک فراخوان با اشاره به بیاناتی از آیت الله بهجت (ره) اعلام کرده است؛ خوبست در هر کار خیری که پیش می‌آید فرصت را مغتنم شمرده آنرا انجام دهیم و خود را از آن محروم نکنیم.

سازمان بسیج رسانه در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در طرح کمک مومنانه، درقدم اول به ضدعفونی دفاتر رسانه‌ای و اهدای بسته‌های بهداشتی به جامعه رسانه‌ای اقدام کرد.

در گام بعدی آمادگی دریافت کمک‌های غیرنقدی به منظور تهیه بسته‌های معیشتی و کمک‌های نقدی را دارد، در این مرحله تعداد 40 بسته معیشتی برای اهدا به خبرنگاران معسر موردنیاز است.

زنجیره همدلی هیچگاه به ایستگاه پایانی نمی‌رسد، تا وقتی که وجدان آدمها بیدار است و انسانیت در رگ‌های جامعه در جریان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار