رییس سازمان صمت گلستان:

رییس سازمان صمت گلستان گفت: مجتمع های کنسرو سازی موجود نمیتوانند توان و بضاعت استان را پاسخگو باشند بنابراین مواد اولیه در سایر استان ها فرآوری میشوند.

مجتمع های کنسرو سازی موجود بضاعت استان را پاسخگو نیست/ مواد اولیه در سایر استان ها فرآوری میشوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان: حسین طلوعیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا اظهار کرد: با توجه به نام گذاری امسال به نام "جهش تولید" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بایستی جهشی مستدام و جریان ساز در گلستان رخ دهد.

وی در ادامه بابیان این موضوع مهم که متاسفانه گلستان سرمایه پذیر نیست گفت: وجود انواع مرز ها و منطقه آزاد و تولید مواد اولیه در بخش دام و طیور و کشاورزی در استان عوامل مهمی در ایجاد جریان سرمایه گذاری است که متاسفانه بروکراسی های موجود در مسیر سرمایه گذاری این حوزه را با چالش مواجه کرده است.

وی در ادامه به لزوم دید توسعه ای برای استان توسط سایر مدیران نیز اشاره کرد و افزود: در مواردی که دید توسعه ای باعث آسیب رسیدن به منابع محیط زیستی میشود بایستی پروتکل زیست محیطی تنظیم شود تا سرمایه گذار با رعایت پروتکل ها بتواند سرمایه گذاری اثر گذار با کمترین آسیب به محیط زیست را داشته باشد.

وی به طور مثال به طرح جزیره آشوراده و عدم انعطاف مدیران محیط زیستی در برابر این طرح اشاره کرد و گفت که این طرح سالهاست همچنان بدون نتیجه باقی مانده است.

طلوعیان بیان داشت: برداشت بوکسید به عنوان ماده اولیه آلومینیم در گلستان به دلیل محدودیت های محیط زیستی ممکن نیست و ما نیز به هیچ وجه راضی به تخریب طبیعت نیستیم اما تدوین پروتکل های زیست محیطی در این زمینه و موارد دیگر میتواند گره گشا باشد.

طلوعیان در ادامه به عدم وجود مجتمع مناسب کنسرو سازی در استان اشاره کرد و افزود:  مجتمع های موجود نمیتوانند توان و بضاعت استان را پاسخگو باشند بنابراین مواد اولیه در استان های دیگر فرآوری میشود.

رئیس سازمان صمت گلستان گفت: ارز دولتی از بیشتر اقلام برداشته و تبدیل به ارز نیمایی شده است که تقریبا با ارز آزاد تفاوتی ندارد و این موضوع باعث به وجود آمدن گرانی ها از جمله قیمت های اخیر حبوبات که بیشتر صادراتی است، میشود.

رییس سازمان صمت گلستان ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی و ایجاد تنش در توزیع مواد غذایی در کشور های خارجی باید به هر قیمتی که شده است مواد غذایی در داخل کشور تولید شود تا محتاج واردات نباشیم.

وی در پایان به تشکیل هیات خبرگان اقتصادی در گلستان نیز گریزی زد و گفت: خبرگان این هیات به بانک مرکزی معرفی و تایید شده اند اما هنوز به سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دستگاه ارجاع دهنده درخواست ها به هیات مورد نظر جزییات و افراد منتخب اعلام نشده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار