بر اساس یکی از دستورالعملهای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، از این پس بایستی حدمجاز فروش برای مودیان تعیین شود.

حد مجاز فروش مودیان وارد سازوکار وصول مالیات شد+جزئیات

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، دستورالعمل ماده 6 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از سوی وزیر اقتصاد ابلاغ شد. درماده 6 قانون مذکور آمده است جمع صورت حسابهای الکترونیکی توسط هر مودی در هر دوره مالیاتی  نمی تواند بیشتر از سه برابر فروش اظهار شده وی در دوره مشابه سال قبل که مالیات آن پرداخت شده است باشد.

بر این اساس حد مجاز فروش مودیان به صورت زیر تعیین می‌گردد:

برای واحدهای جدید التاسیس و فاقد تجربه حد مجاز فروش به میزان سه برابر معافیت موضوع ماده 101 قانون مالیاتهای مستقیم همان سال برای یک دوره مالیاتی می‌باشد. برای سایر مودیان که به عنوان کسب و کار جدید التاسیس و فاقد تجربه محسوب نمی‌شوند حد مجاز فروش برابر است با سه برابر فروش اظهاری دوره مشابه سال قبل که مالیات آن پرداخت یا ترتیب پرداخت آن داده شده است.

همچنین  سازمان موظف است به منظور آگاهی مودیان از حد مجاز فروش تعیین شده موضوع ماده 2 این آیین‌نامه برای هر دوره مالیاتی ایشان تمهیدات لازم را در کارپوشه مودیان یا سامانه‌ای جهت تبادل اطلاعات میان مودیان و سازمان طبق بند (ب) ماده 1 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان انجام دهد. از سوی دیگر افزایش حد مجاز فروش پس از هر دوره امکان پذیر نمی‌باشد.

مالیات ,

مالیات ,


 

ارسال نظر

آخرین اخبار