در جلسه ستاد تنظیم بازار به عرضه ذخایر گوشت منجمد گوساله به قیمت متوسط هر کیلوگرم ۵۵ هزار تومان با امکان جایگزینی موافقت شد.

گوشت منجمد گوساله کیلویی ۵۵ هزار تومان +سند

به گزارش گلستان ۲۴؛ در نود و پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار عملکرد گردش ذخایر و نحوه ترمیم ذخایر گوشت قرمز مورد بررسی قرار گرفت. در مصوبه این جلسه آمده است:

عملکرد گردش ذخایر و نحوه ترمیم ذخایر گوشت قرمز

۱- وزارت جهاد کشاورزی در اسرع وقت نسبت به ارسال اسناد مربوط به تعیین سقف قیمت دام زنده (سبک و سنگین) به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اقدام تا سازمان مذکور در اسرع وقت قیمت هر کیلوگرم دام زنده و گوشت و قطعات حاصل از آن را محاسبه و اطلاع‌رسانی نماید.

۲- با توجه به پیش بینی افزایش مصارف پس از بازگشایی کسب و کارهای تعطیل شده ناشی از بیماری کرونا مقرر گردید شرکت پشتیبانی امور دام در اسرع وقت نسبت به ترمیم ذخایر (استان سیستان و بلوچستان و سایر مبادی تأمین)‌ اقدام نماید.

۳- با پیشنهاد شرکت پشتیبانی امور دام مبنی بر عرضه ذخایر به قیمت تمام شده برای امکان جایگزینی موافقت و نرخ عرضه ذخایر گوشت منجمد گوساله، متوسط ۵۵ هزار تومان (با تلورانس ۵ درصد که در اختیار هیأت مدیره شرکت می‌باشد) تعیین شد.

تبصره ۱: با توجه به بند ۱-۲ جلسه نود و یکمین کارگروه تنظمی بازار برای آن دسته از محموله‌های تمدید تاریخ شده که تا قبل از تاریخ ابلاغ این مصوبه با نرخ قبلی تهاتر شده و کالا توسط بخش خصوصی تحویل شده است، اقدام بلامانع می‌باشد. اما برای سایر محموله‌ها، نرخ پایه تهاتر با محموله‌های بخش خصوصی با بیش از ۶ ماه تاریخ مصرف نرخ حاشیه بازار محموله مشابه می‌باشد.

تبصره ۲: نرخ حاشیه بازار برای تهاتر، بر اساس پیشنهاد شرکت پشتیبانی امور دام و تأیید دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار ملاک اقدام خواهد بود.

 

2822625

منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار