چهارمین مرحله رزمایش«اهدای خون کمک مومنانه» در راستای ترغیب داوطلبین اهدای خون به حضور در مراکز انتقال خون سراسر کشوربا هدف افزایش ذخایر خون و فرآورده های در حال برگزاری است.

رزمایش کشوری کمک مومنانه به اهدای خون رونق داد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون این پویش انسان دوستانه که با شرکت بسیجیان، سپاهیان و دیگر آحاد جامعه همراه است در استانهای کشور رونقی دیگر به  شاخص های اهدای خون بخشیده است.

این پویش که از نیمه خرداد ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد با کمک نواحی مقاومت بسیج، مساجد و با هماهنگی سازمان انتقال خون  در حال برگزاری است.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان سیدشمس‌الدین موسوی در حاشیه آغاز چهارمین مرحله رزمایش کمک مومنانه در استان زنجان واقع در مرکز انتقال خون استان، اظهار کرد: امروز پاسداران و بسیجیان زنجانی با حضور در مرکز انتقال خون، خون خود را همانند گذشته برای سلامتی، عزت و سربلندی مردم اهدا می‌کنند.

گفتنی است 60 تَن از بسیجیان و پاسداران استان برای اهدای خون در مرکز انتقال خون  زنجان حضور یافتند.

مسئول سازمان بسیج محلات سپاه استان البرز نیز در این مورد گفت:  طرح اهدای خون از 15 خرداد آغاز شده و به مدت 1 هفته با کمک نواحی مقاومت بسیج و مساجدی البرز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ناصر مظلوم مسئول بسیج محلات سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: طبق ابلاغ ریاست سازمان بسیج مستضعفین، طرح اهدای خون  از 15 خرداد آغاز شده و به مدت یک هفته با کمک نواحی مقاومت بسیج و مساجدی البرز برگزار می شود.

در قالب این پویش مردمی بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران با هماهنگی سازمان انتقال خون این کار بزرگ را ساماندهی کرده با ایستگاه های سیار هماهنگ شده است و با حضور در محلات مختلف پذیرای اهدای خون مردم هستند.

 مسئول بسیج محلات سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز تاکید کرد:  بسیج جامعه پزشکی هماهنگی های لازم را انجام داده و بسیج زنان نیز برای همراهی در این اقدام آماده است و با توجه به اینکه امروز یکی از نیازهای اساسی کشور اهدای خون است، نیازمند همراهی اصحاب رسانه برای تحقق این مهم هستیم.

در استان گلستان نیز به مناسبت گرامیداشت مقام شهدای نظم وامنیت عمومی وحمایت از مجاهدان عرصه سلامت کشور وکمک مومنانه به بیماران مبتلا به کرونا کارکنان نیروی انتظامی استان گلستان نیز به این پویش پیوستند.

با هماهنگی های به عمل آمده با فرماندهی نیروی انتظامی استان گلستان درجهت تامین خون مورد نیاز بیماران بستری دربیمارستانهای استان تیم سیار اهدای خون انتقال خون استان در نیروی انتظامی گرگان و آق قلا و مرزبانی استان مستقر شد.

دکتر حسینا رئیس  بهداری نیروی انتظامی استان گلستان، یکی از مؤلفه‌های ایجاد همدلی را شرکت در امور خیرخواهانه و کمک به نیازمندان برشمرد و اظهار کرد: خون طبیعی انسان تنها راهکار برای حفظ سلامت و جلوگیری از مرگ انسانها در اثر خونریزی، اعمال جراحی و برخی بیماری‌ها است و با توجه به وجود ویروس کرونا و کاهش ذخایر خون، کارکنان نیروی انتظامی با حضور در تیم های سیار خونگیری  اقدام به اهدای خون کرده‌اند.

گفتنی است این پویش در تمامی استانهای کشور تا پایان هفته ادامه دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار