فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا در سال های جنگ گفت: وقتی مریضی‌ام شدت گرفت، تکان دادن سر برایم آرزو شده بود به خدا گفتم اگر مولای ما نیاز به سرباز دارد من مقاومت می کنم و اگر هم مشیت تو چیزی دیگری است...

سرداری که برای پیوند مغز استخوان در نوبت ماند!

به گزارش گلستان ۲۴؛ سردار علی فضلی ازجمله فرماندهان نسل اول سپاه پاسداران نقلاب اسلامی است که در سنین جوانی وارد این نهاد شد و در همان سال های ابتدایی دفاع مقدس به فرماندهی لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله(ص) و لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) رسید و ۱۲ سال فرماندهی لشکر ۱۰ را برعهده داشت.

وی که یکی از محبوب‌ترین فرماندان در میان پاسداران است، در طول سال‌های پس از جنگ نیز مسئولیت های دیگری نظیر معاونت عملیات سپاه، جانشینی سازمان بسیج مستضعفین و فرماندهی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری را برعهده گرفت.

او طی ماه‌های اخیر به دلیل شدت گرفتن جراحات ناشی از مجروحیت شیمیایی در سالهای جنگ، تحت درمان قرار دارد و اخیرا به عنوان جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه منصوب شده است.

سردار فضلی در برنامه بدون تعارف درباره روند درمان بیماری‌اش گفت: ۷ دوره شیمی درمانی را طی کردم و چون برای پیوند مغز استخوان در نوبت قرار گرفته بودم، دفعات شیمی درمانی از ۴ مرتبه به ۷ مرتبه افزایش یافت و عمل پیوند مغز استخوان در یک بیمارستان خوب دولتی انجام شد.

وی درخصوص حضور دواطلبانه‌اش در تمامی عملیات های دفاع مقدس عنوان کرد: باید گروه هایی این چنین وجود داشته باشند. در این ۴۰ سال من فداکار تر از خودم بسیار دیدم و الان هم جوان عزیزی که مدافع حرم هستند کار سخت تری در پیش دارند.

سردار فضلی با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: در عملیات والفجر مقدماتی مسئول فرهنگی لشکر ما می خواست کار حماسی انجام دهد که نیاز به یک گروه موزیک داشت. مطرب های عزیز شهر گچساران اطاعت امر امام جمعه شهر را می کنند و با یک مینی بوس راهی جبهه می شوند. این گروه آمدند و در انتهای ستون نیروهای ما قرار گرفتند و هرچه تمرین کردند آهنگ بندری از آب درآمد. بعد که بچه ها مهاجه کردند که این آهنگ چیست، گفتیم این برادران در حال تست موزیک هستند. این را گفتم که بگویم همه اقشار در دفاع مقدس سهیم هستند.

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه ادامه داد: من حدود ۴۰ بار در دفاع مقدس مجروح شدم و ۶۱ مورد عمل جراحی داشتم. در عملیات فاو موشک شلیک شده از ناوچه عراقی ها یک متر و نیمی ما اصابت کرد که ترکش آن به چشم من اصابت کرد و موجب مجروحیت چشم من شد.

وی درباره فرزندانش عنوان کرد: من سه فرزند دارم. زینب خانم که بیمار است و در منزل از ایشان نگهداری می کنیم. زهرا خانم کار شناسی ارشد دارد و در یکی از بیمارستانهای بنیاد در خدمت جانبازان اعصاب و روان است. پسرم آقا محمد مهدی هم کار آزاد دارد و از صبح تا پاسی از شب در حال تلاش است.

فضلی تاکید کرد: هرگز نه برای فرزندانم و نه آشنایانم سفارشی نکرده ام.

سردار فضلی درپاسخ به این سوال که چرا در سال های گذشته به دنبال مسئولیت های سیاسی نرفتید، گفت: من یک نخ لباس مقدس سپاه را با تمام دنیا عوض نمی کنم. چون اگر نیت ما خدمت است امروز مردم ما به امنیت و آرامش و دفاع نیاز دارند و اگر در این حوزه خدمت کنیم خدمت به مردم است. وقتی مریضی من شدت گرفت، تکان دادن سرم برای من آرزو شده بود به خدا گفتم اگر مولای ما نیاز به سرباز دارد من مقاومت می کنم و اگر هم مشیت تو چیزی دیگری است من تسلیم هستم.

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه در پایان عنوان کرد: این روزها دلم برای شهید حاج قاسم تنگ شده است. ما غیر از رفاقت ۳۸ ساله، ۸ سال هم همسایه دیوار به دیوار بودیم. اگر بخواهم جمله ای به ایشان بگویم می گویم« نوکرتم خوشبحالت».

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار