رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، گفت: صندوق تامین مالی در نظر گرفته شده که کمک می‌کنند سهام‌دار عمده بتواند ۱۰ تا ۲۰ درصد سهام را در این صندوق عرضه کند و به شرکت غیرمستقیم به سهام شناور کمک می‌کند.

اظهارات قالیباف درخصوص بورس

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسن قالیباف‌اصل درخصوص آخرین وضعیت بازار سرمایه و برنامه‌های سازمان بورس و اوراق و بهادر، اظهارکرد: یکی از بحث‌های که از روز اول مطرح شده این است که از نهادهای موازی اجتناب کنیم، از همین روی سعی می‌کنیم این موازی کاری را حذف کنیم. به نظر بنده سازمان باید به امور نظارتی بپردازد، در ماه‌های اخیر نیز این اتفاق افتاده است مثلا سازمان از هیأت پذیرش خارج شد که در همین راستا است و امیدواریم مرز شفافی بین حوزه نظارت و اجرا برقرار شود.

وی ادامه داد: بزرگترین سرمایه بازار سرمایه، منابع انسانی است که برای ما اهمیت بالایی دارد. در بحث نقدشوندگی هم خوشبختانه اوضاع خوبی داریم اما نباید به آن قانع شویم و باید تمام ابزارهای افزایش نقدشوندگی را بکار بگیریم. در همین راستا سه بحث مطرح است، یکی پیگیری سهام شناور شرکت‌ها است که در حال افزایش است. ما مصوبه‌ای داریم که ظرفیت بالایی برای ناشران است و آن سهام ممتاز است، در نظر گرفتن این بند در اساسنامه شرکت‌ها می‌تواند ظرفیت شرکت‌ها را بالا ببرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، گفت: همچنین صندوق تامین مالی در نظر گرفته شده که کمک می‌کنند سهام‌دار عمده بتواند ۱۰ تا ۲۰ درصد سهام را در این صندوق عرضه کند و به شرکت غیرمستقیم به سهام شناور کمک می‌کند. افزایش ظرفیت تامین مالی یکی از رسالت‌های بازار سرمایه است که با جدیت پیگیر هستیم.

قالیباف تصریح کرد: همچنین مصوبه‌ای داشتیم که شرکت‌ها بدون ضامن انتشار اوراق داشته باشند که در این مورد چون بحث ریسک دیده می‌شود سرمایه‌گذاران آن را در نظر بگیرند.

وی یادآور شد: همچنین باید مقررات خود را بروز و با استانداردهای بین‌المللی تطابق دهیم که به بین‌المللی شدن بازار سرمایه کمک می‌کند.

 
منبع: ایلنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار