برخی از سهامداران برای ورود به سامانه معاملاتی سهام عدالت در کارگزاری‌ها با مشکل مواجه هستند، علت و راه‌حل این مشکلات چیست؟

دانستنی مهم برای تمام مشمولان سهام عدالت

برخی از سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند نمی‌توانند وارد سامانه معاملات سهام عدالت در کارگزاری‌ها شوند. اخطار «عدم تطابق شماره تلفن با کد ملی» «شما سهامدار سهام عدالت شناخته نشده‌اید» نیز از دیگری مشکلاتی است که سهامداران در ورود به سامانه کارگزاری‌ها دارند.

به گزارش گلستان ۲۴؛ روح‌الله میرصانعی، دبیر کل کانون کارگزاران در این خصوص گفت: سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی چک نمی‌کند که شماره تلفن سهامدار حتما به نام خودش باشد، فرد هر شماره‌ای که در این سامانه وارد کند ثبت می‌شود.

وی افزود: اما اگر فردی می‌خواهد وارد سامانه معاملات سهام عدالت شود باید حتما شماره موبایلی که در سامانه سازمان خصوصی‌سازی ثبت شده به نام خودش باشد.

وی عنوان کرد: سامانه کارگزاری‌ها دو شاخصه را چک می‌کند، اول این که شماره شبا ثبت شده درست و شماره موبایل نیز به نام فرد باشد. کسانی که علی‌رغم دارا بودن این دو شاخص نمی‌توانند وارد سامانه شوند به کارگزاری‌ها مراجعه کنند تا مشکل را حل کنند.

میرصانعی همچنین تصریح کرد: اگر برای شخصی خطا عدم شناسایی به عنوان سهامدار سهام عدالت نمایش داده شد، علت این است که فرد روش آزادسازی مستقیم را انتخاب نکرده است.

 

 
منبع: تجارت نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار