ممنوعیت برگزاری تجمعات و مراسم عروسی و عزاداری در گالیکش، شروع ساخت ۲۵۰ واحد مسکونی برای محرومان کلاله و انهدام باند سارقان مسلح در مینودشت از جمله اخبار ۲۴ ساعت گذشته شرق گلستان است.

اعمال محدودیت‌های کرونایی در گالیکش و چند خبر کوتاه از شرق گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ فرماندار گالیکش گفت: به منظور مقابله با کرونا و پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری، برگزاری هر نوع تجمع و مراسم عروسی و عزاداری در این شهرستان ۶۳ هزار نفری تا پایان تیرماه ممنوع است.

علی اصغر میرزایی گفت: درحال حاضر وضعیت شیوع کرونا در گالیکش قرمز است و تنها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش از سوی گروه‌های مختلف مردم می‌توان با این بیماری مقابله و آنرا کنترل کرد.

***

سرپرست فرمانداری مینودشت از پیش بینی ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد پایین و کمک بلاعوض برای ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان این شهرستان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: دولت برای ساخت هر واحد مسکونی ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پایین پرداخت می‌کند.

سیدابوالفضل حسینی نیا همچنین با اشاره به وضعیت زرد این شهرستان در شیوع کرونا، بر لزوم اجرای پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا توسط گروه‌های مختلف مردم با نظارت شبکه بهداشت و درمان برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری تاکید کرد.

وی اضافه کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی از راه‌های اصلی مقابله با ویروس کرونا در ادارات و اماکن عمومی است که باید مورد اهتمام ویژه مسوولان و مردم قرار گیرد.

***

فرمانده انتظامی گلستان با اعلام خبر انهدام باند سارقان مسلح در مینودشت گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه در شرق استان، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ سعید دادگر افزود: با اشراف اطلاعاتی، رصدهای فنی و تلاش پلیس، مخفیگاه سرکرده این باند سارق که از سال ۹۷ تحت تعقیب بود، در یکی از استان‌های همجوار شناسایی شد.

وی بابیان اینکه در چند عملیات پلیسی، سرکرده این باند و دو همدست او دستگیر شدند، ادامه داد: متهمان در تحقیقات اولیه پس از مواجهه با مستندات پلیس به هفت فقره سرقت مسلحانه و ۷۹ فقره سرقت به عنف در شرق استان گلستان اقرار کردند.

***

علی اصغر بیانی فرماندار کلاله از پیش بینی ساخت ۲۵۰ واحد مسکونی ویژه نیازمندان این شهرستان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: ساخت این واحدها را تا پایان امسال به پایان می رسد.

نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان در هفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار