بازیکن گلستانی تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران گفت: ایران یکی از مدعیان کسب مدال در پارالمپیک توکیو است که متاسفانه رقابت برای کسب سهمیه پارالمپیک به‌دلیل شیوع کرونا لغو شد.

بازیکن تیم ملی والیبال نشسته بانوان: مدعی پارالمپیک هستیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، بیش از چهار ماه از شیوع کرونا می‌گذرد و این ویروس در مقطعی موجب تعطیلی تمامی فعالیت‌های ورزشی شد و در حال حاضر هم محدودیت‌های زیادی وجود دارد و ورزشکاران در شرایط متفاوتی تمرینات خود را برای آماده‌سازی و حضور در رقابت‌ها با بهتر شدن شرایط انجام می‌دهند.

«زهرا دانایی طوس» بازیکن گلستانی تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران از جمله ورزشکارانی است که در این مدت تمریناتش را به صورت انفرادی دنبال کرده تا آمادگی‌‌اش را حفظ کند.

این بازیکن 36 ساله و اهل گنبدکاووس که در پارالمپیک 2016 ریو عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران بود و مقام پنجم را کسب کرد، قرار بود اسفندماه سال گذشته به همراه تیم ملی در رقابت‌های انتخابی پارالمپیک 2020 توکیو شرکت کند که این رقابت‌ها به دلیل شیوع کرونا لغو شد.

بازیکن گلستانی تیم ملی والیبال نشسته بانوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: شرایط سختی را در این مدت تجربه کردم و مجبور بودم در خانه با وسایل بدنسازی تمرین کنم و تمرینات توپی را با دیوار به عنوان حریف تمرینی انجام می‌دادم.

دانایی طوس افزود: پس از بهتر شدن شرایط کمی از تمرینات هوازی را در اماکن خلوت انجام می‌دادم و از زمانی که مجوز فعالیت سالن‌های ورزشی صادر شد کار با توپ و تمرینات بدنسازی را در باشگاه پیگیری می‌کردم.

وی ادامه داد: تمامی ملی پوشان در حال حاضر تمرینات را به صورت انفرادی انجام می‌دهند تا شرایط برای برگزاری رقابت‌ها مهیا شود.

بازیکن گلستانی تیم ملی والیبال نشسته بانوان که در فصل گذشته لیگ برتر والیبال نشسته بانوان کشور عضو تیم خراسان رضوی بود، در این زمینه گفت: لیگ برتر والیبال نشسته بانوان بهمن‌ماه به پایان رسید که من به همراه تیم خراسان رضوی مقام دوم را کسب کردم و فصل جدید این رقابت‌ها هم قرار است پاییز امسال آغاز شود.

دانایی طوس اضافه کرد: فدراسیون جانبازان و معلولان قرار است در فصل تابستان با بهتر شدن شرایط رقابت‌هایی تحت عنوان استعدادیابی والیبال نشسته بانوان را به‌صورت جام حذفی برگزار کند و دنبال آن تیم ملی جوانان را تشکیل دهد.

وی ادامه داد: تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران از قدرت‌های آسیا و جهان به‌شمار می‌رود و پشتوانه‌سازی در این بخش می‌تواند این قدرت را تثبیت و حتی افزایش دهد.

بازیکن گلستانی تیم ملی والیبال نشسته بانوان در مورد لغو پارالمپیک 2020 توکیو گفت: قرار بود اسفندماه سال گذشته برای شرکت در رقابت‌های کسب سهمیه پارالمپیک به کانادا اعزام شویم که این رقابت‌ها به‌دلیل شیوع کرونا لغو شد و هنوز برنامه جدیدی اعلام نشده است.

دانایی طوس افزود: در پارالمپیک ریو مقام پنجم را کسب کردیم و با انگیزه بیشتر می‌خواستیم پس از کسب سهمیه در پارالمپیک توکیو شرکت کنیم.

وی تصریح کرد: اگر رقابت‌ها لغو نمی‌شد قطعا با برنامه‌ریزی فدراسیون و برگزاری اردوهای داخلی و خارجی و تمرینات مختلف توانایی کسب مدال پارالمپیک توکیو را داشتیم.

دانایی طوس خاطرنشان کرد: آمریکا، چین و روسیه مهم‌ترین رقبای ما در جهان هستند اما ایران پیشرفت زیادی کرده و برای کسب مدال پارالمپیک دورخیز کرده است.

به گفته وی در صورت برگزار نشدن پارالمپیک و به تعویق افتادن چند ساله آن هدف تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران مدال طلای بازی‌های آسیایی 2022 خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار