حسینی گفت: صدور فرم های هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم به صورت مجازی از ۲۳ تیر آغاز می شود.

آغاز صدور فرم های هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم از ۲۳ تیر

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سیدمحمود حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: دانش آموزان گلستانی پایه نهم برای دریافت فرم 6 و 7 هدایت تحصیلی با مراجعه به سامانه همگام به نشانی www.hamgam.medu.ir از (۲۳ تیر) اقدام کنند.

 

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه در تلاش هستیم از طریق شبکه شاد زمینه هدایت تحصیلی را نیز فراهم کنیم، یادآور شد: هدایت تحصیلی یک تصمیم مهم برای دانش آموزان به شمار می رود که در آینده تحصیلی، شغلی و سلامتی روحی آنها تأثیر به سزایی دارد.

 

حسینی با بیان اینکه نمرات هدایت تحصیلی دو بخش در نظر گرفته می شود، خاطرنشان کرد: یک بخش شامل امتیازهای مشاوره ای با 65 امتیاز در نظر گرفته می شود و در جمع بندی این امتیاز بخش های مختلفی از جمله دانش آموزان، خانواده و همکاران معلم در سطح مدرسه مد نظر قرار می گیرند و در قالب فرم 6 هدایت تحصیلی ارائه خواهد شد و برای دانش آموزان جنبه توصیه ای و پیشنهادی دارد.

 

وی بیان کرد: بخش دیگر 35 امتیاز تحصیلی دانش آموزان از پایه هفتم تا نهم محاسبه می شود و انتخاب رشته بر اساس فرم شماره هفت که شامل همین امتیازات تحصیلی دانش آموزان است انجام خواهد شد.

 

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه به دلیل شرایط خاص و شیوع ویروس کرونا امسال هدایت تحصیلی به صورت حضوری انجام نمی شود، ابراز داشت: برای هر شهرستان براساس ظرفیت های موجود رشته های تحصیلی اولویت بندی می شود.

 

حسینی خاطرنشان کرد: به خانواده ها توصیه می کنیم که در هدایت تحصیلی احساسی تصمیم نگیرند و با شناخت از فرزند، علائق و توانمندی ها و ظرفیت های منطقه ای و شهرستانی نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.


وی در خصوص عدم استقبال برخی از خانواده ها از رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش، بیان کرد: به روز نبودن برخی از رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش، عدم توجه به نیاز بازار کار و عدم حمایت دانش آموزان فارغ التحصیل رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش از جمله برخی از عواملی به شمار می رود که باعث شده خانواده ها از رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش استقبال نکنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار