مدیر تعاون روستایی گلستان گفت: با توجه به کاهش قیمت گوجه فرنگی و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و از بین رفتن انگیزه تولید این محصول ، سازمان تعاون روستایی استان به نمایندگی از دولت نسبت به خرید حمایتی گوجه فرنگی در قالب سازوکار تعریف شده و با رعایت سقف قیمت مصوب به ازای هر کیلوگرم تحویل درب مراکز خرید اقدام خواهد کرد.

خرید تضمینی گوجه فرنگی کشاورزان گلستان توسط تعاون روستایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، مدیر تعاون روستایی گلستان روز گذشته در جلسه و نشست هماهنگی خرید گوجه فرنگی استان که با حضور مدیرکل اقتصادی استانداری، مدیران ارشد و میانی سازمان جهاد کشاورزی،صمت، سازمان و اتحادیه تعاون روستایی گلستان، دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان و جمعی از مدیران و تولیدکنندگان رب گوجه فرنگی استان در محل سالن جلسات آن مدیریت برگزار شد، بیان داشت: با توجه به  کاهش قیمت گوجه فرنگی و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و از بین رفتن انگیزه تولید این محصول ، سازمان تعاون روستایی استان به نمایندگی از دولت نسبت به خرید حمایتی گوجه فرنگی در قالب سازوکار تعریف شده و با رعایت سقف قیمت مصوب به ازای هر کیلوگرم تحویل درب مراکز خرید اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مقدمات اجرای این امر با همراهی استاندار گلستان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شده ‌است؛ افزود: گوجه کاران استان گلستان امسال به دلیل رسیدن همزمان این محصول با دیگر استانهای جنوبی و نبود بازار صادرات با مشکل افت قیمت رو برو هستند، لذا در این جلسه مقرر شد به اهتمام سازمان تعاون روستایی گلستان ، از بروز نوسانات در قیمت این محصول نیز جلوگیری شود .

نور محمد کوچکی ادامه داد: از عواملی که در سال جاری باعث سونامی تولید گوجه در استان شده است میتوان به وضعیت بیماری کرونا و همچنین عدم وجود شرایط مناسب برای صادرات اشاره کرد.
مدیر تعاون روستایی گلستان با اشاره به نقش تعاون روستایی در حمایت از کشاورزی و تنظیم بازار محصولات گفت: امیدواریم با اعمال این سیاست حمایتی از زیان گوجه فرنگی کاران  استان جلوگیری شود .

وی خاطر نشان کرد: برداشت گوجه فرنگی از سطح ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی زیر کشت این محصول در استان آغاز شده و امسال پیش بینی می‌شود که بیش از ۲۰۰ هزار تن گوجه فرنگی از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود .

کوچکی با بیان اینکه در سالجاری تولید و سطح زیر کشت این محصول در استان بالغ بر ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارد افزود : بین ۳۵ تا ۴۰ درصد این محصول در داخل استان به  اشکال مختلف اعم از تازه خوری و فرآوری شده مصرف می‌شود و بقیه توسط کارخانه های تبدیلی خریداری می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار