قرارداد ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی استانداری گلستان با قرارگاه خاتم، افتتاح خط تولید ماسک در گرگان، ۲ برابر شدن اعتبارات شهرداری‌های استان، بازگشت رونق تجاری به مرز اینچه‌برون و اهدای ۱۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان از جمله رویدادهای خبری هفته گذشته گلستان بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، استاندار گلستان و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) قرارداد ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و در این استان امضا کردند.

این قرارداد برای تسریع در توسعه زیرساخت‌های استان منعقد شده و پروژه‌های بزرگی مانند زهکشی اراضی استان، کریدور شمال - جنوب، احیای خلیج گرگان، تکمیل سد نرماب، ساخت سد شصت کلا، شهربازی گرگان و ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گنبدکاووس را شامل می‌شود.

**

میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت که از محل اعتبارات جبران خسارت سیل تاکنون هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌های استان برای اجرای پروژه‌های زیرساخت شهری تخصیص یافت.

**

اولین خط تولید تمام اتوماتیک صنعتی پارچه‌های نانو الیاف برای تولید ماسک‌های N۹۹ و N۹۵ و فیلترهای پزشکی شمال کشور با اعتبار٢۰میلیارد ریالی در پارک علم و فناوری گلستان افتتاح شد.

**

معصومه ملکان سرپرست اداره بهزیستی گنبدکاووس گفت: ۵۲۷ واحد مسکونی از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون برای خانوارهای دارای ۲ و سه معلول و زنان سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی این شهرستان مرزی ساخته و تحویل داده شد.

**

استاندار گلستان در  جلسه بررسی چالش منابع دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی با حضور تقوی نژاد معاون توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود برخی امکانات از قبیل کپسول اکسیژن یا استهلاک دستگاه های سی‌تی‌اسکن به دلیل استفاده زیاد در ایام شیوع کرونا گفت: کمبود امکانات درمانی شاید در ابتدای شروع بیماری از نظر مردم قابل پذیرش بود اما اکنون برای آنها قابل قبول نیست و انتظار دارند که نیازهای درمانی تامین شود.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با ابراز نگرانی از ادامه روند صعودی شیوع کرونا در این استان طی یک ماه گذشته پیش‌بینی کرد که این وضعیت تا پایان تیرماه جاری ادامه یابد.

عبدالرضا فاضل بابیان اینکه هم اکنون وضعیت همه شهرستان‌های گلستان بجز علی‌آباد کتول و مراوه‌تپه قرمز است افزود: در بین شهرستان‌های با وضعیت قرمز استان، گنبدکاووس به سبب شمار بالای بیماران بستری نگران کننده‌تر است.

وی گفت: تعداد افراد کرونایی بستری در مراکز درمانی استان به بیش از ۷۵۰ نفر رسیده است.

مدیرکل اطلاعات گلستان گفت: انتظار می‌رود رسانه‌های استان با پرهیز از انفعال، اطلاع رسانی به جامعه مخصوصا در مسایل امیدبخش را تشدید بخشند.

جلالی در شورای اطلاع رسانی گلستان افزود: رسانه های خارجی و معاند از کوچکترین فرصت و بهانه برای ناامیدی مردم و حمله به نظام جمهوری اسلامی و تضعیف مبانی آن استفاده می‌کنند بنابراین در چنین شرایطی بهتر است رسانه های کشورمان با پرهیز از انفعال رویکرد تهاجمی خود را تشدید کنند.

**
رضا شجاعی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس گفت: ۱۸۰ هنرمند این شهرستان با توجه به مشکلات اقتصادی پیش‌آمده برای آنان در شرایط کرونایی با حمایت دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرداخت حق بیمه در سه‌ماهه نخست امسال معاف شدند.

**

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت که امسال مجوز حفر ۷۷ چاه برای تامین آب واحدهای صنعتی، خدماتی و گردشگری استان صادر شد.

سیدمحسن حسینی اظهار داشت: از این تعداد، ۳۴ حلقه چاه مربوط به واحدهای دامداری، ۱۵ فقره مربوط به واحدهای صنعتی و خدماتی، ۱۲ فقره مربوط به احداث واحدهای مرغداری، ۹ فقره مربوط به احداث واحدهای خدماتی و گردشگری و ۷ فقره مربوط به واحدهای گلخانه‌ای بود.

**

سرهنگ رضا محمودی رییس پلیس امنیت عمومی گلستان گفت که با هدف مقابله با شیوع کرونا و جلوگیری از گسترش این بیماری، ۲ هزار و ۸۶۰ قلیان جمع‌آوری‌شده از تفرجگاه‌ها و صنوف متخلف استان معدوم شد.

**

معاون مدیرکل و مدیر امور مالیاتی گنبدکاووس گفت که مردم این شهرستان از ابتدای امسال تا پایان خردادماه با وجود شرایط کرونایی، ۱۶۰ میلیارد ریال مالیات پرداخت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشت.

**

۱۵۰ نوعروس گلستانی در آستانه آغاز زندگی مشترک و با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی گلستان، یک سری کامل جهیزیه دریافت کردند.

**

استاندار گلستان گفت: بودجه پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی سال گذشته شهرداری‌های استان امسال ۲ برابر شد که حدود ۴۰ درصد آن صرف اجرای طرح‌های عمرانی می‌شود.

هادی حق شناس بر لزوم تلاش شهرداری ها برای ایجاد درآمد پایدار تاکید کرد و گفت: از مجموع ۳۴ شهرداری استان فقط درآمد شهرداری گرگان، گنبدکاووس و علی آبادکتول بیش از هزینه است.

**
مدیرکل گمرکات گلستان گفت: بازگشایی گمرک اینچه‌برون و آغاز تردد ریلی به سمت کشور ترکمنستان، رکود این بخش از گمرکات استان را از بین برده و رونق تجارت را به این دروازه مرزی بازگردانده است.

سیدابراهیم حسینی گفت: پس از شروع مجدد مبادلات ریلی ایران و ترکمنستان که با رایزنی مقامات دو کشور ۱۰ روز پیش آغاز شد، علاوه بر صادرات ۱۳۱ واگن کالا به وزن تقریبی هر کدام ۶۵ تن، حدود ۷۰ واگن دیگر هم در چند روز گذشته بارگیری و آماده صادرات از طریق این خط ریلی بین المللی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار