اولین خط تولید تمام اتوماتیک صنعتی پارچه‌های نانو الیاف برای تولید ماسک‌های N۹۹ و N۹۵ و فیلترهای پزشکی شمال کشور امروز پنجشنبه در پارک علم و فناوری گلستان افتتاح شد.

خط تولید ماسک‌ در گلستان راه‌اندازی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل شرکت تولیدی این ماسک‌ها گفت: از ابتدای سال برای مبارزه با کرونا هفت مدل ماسک تخصصی و چهار مدل لباس کاورال تخصصی در این کارخانه تولید شد که در این راستا خط تولید ماسک‌های N۹۹ و N۹۵ هم به عنوان اولین شرکت شمال کشور و سه شرکت تولیدکننده این نوع ماسک در ایران از امروز فعالیت خود را آغاز کرد.

سیدحامد نبوی در مراسم افتتاح این خط تولید به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماسک‌های تولید شده قابلیت فیلتراسیون تا سه دهم و پنج دهم میکرون را دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای تولید خط تولید این ماسک‌ها ۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شد.

مدیرعامل این شرکت تولیدی گفت: این کارخانه از امروز توان تولید روزانه ۱۰ هزار ماسک N۹۵ و 5 هزار ماسک N۹۹  را دارد.

رییس پارک علم و فناوری گلستان هم با بیان این که بخش زیادی از نیاز ماسک و لوازم بهداشتی مقابله با کرونای کشور توسط پارک و شرکت‌های دانش‌بنیان تامین شده گفت: در گلستان یک شرکت، تولید ۷ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده خود در روز را به ۵۰ هزار لیتر رسانده و ۳۰ درصد از نیاز کشور را تامین کرد.

مهدی غفاری اظهار داشت: سرعت عمل شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای کمک به مقابله با این بیماری بسیار بالا بود و بر همین اساس پارک علم و فناوری گلستان آمادگی خود را برای حمایت و ایجاد بستر مناسب و بیشتر برای فعال شدن سایر شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در زمینه مبارزه با کرونا اعلام می‌کند.

وی گفت که پارک علم و فناوری گلستان می‌تواند منابع سرمایه در گردش خود را به منظور ایجاد اشتغال فوری با حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان ۲ برابر کند.

راه اندازی خط تولید جدید این کارخانه صد نفر فرصت شغلی جدید ایجاد کرد.

مطابق آخرین گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، اکنون وضعیت همه شهرستان‌های گلستان بجز علی‌آباد کتول و مراوه‌تپه قرمز بوده و در بین شهرستان‌های با وضعیت قرمز استان، گنبدکاووس به سبب شمار بالای بیماران بستری نگران کننده‌تر است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز چهارشنبه اعلام کرده بود: تاکنون ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسیده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار