لجبازی و عدم انعطاف برای تفاهم بر سر انتخاب رئیس هیئت فوتبال شهرستان گنبدکاووس باعث شده تا همچنان وضعیت این هیئت در بلاتکلیفی باقی بماند.

 لجبازی عامل اختلاف در پرونده هیئت فوتبال گنبدکاووس/ اداره کل ورزش و جوانان میانجیگری کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، ورزش فوتبال بدون تردید پرطرفدارترین و هیجان انگیزترین ورزش کشورمان در طول سال‌های متمادی بوده و هر چند ورزش‌هایی همچون کشتی، وزنه‌برداری و رشته‌های رزمی در سطوح مختلف بین‌المللی توفیقات بیشتری را کسب کرده‌اند اما هیچ‌گاه از جذابیت فوتبال برای مردم ایران زمین کاسته نشده است.

شهرستان گنبدکاووس در عرصه ورزش بی‌شک نام و آوازه خود را بیشتر مرهون والیبال، سوارکاری، کبدی، والیبال نشسته بوده اما در سال‌های اخیر و با درخشش بازیکنان توانمند و موفقی همچون «سردار آزمون»، «عظیم گوگ» و «ابراهیم خرمالی» و داورانی همچون «حسن اکرمی» نقش بیشتری را در معرفی گنبدکاووس به عنوان قطب ورزش استان گلستان ایفا کرده است.

اما درست در زمانی که هیئت فوتبال شهرستان گنبدکاووس با درخشش و فروغی بی‌نظیر 6 تیم از هشت تیم رده‌های سنی خود را در مسابقات کشوری و در سطح اول کشور راه یافته می‌دید به دلیل برخی اختلافات شخصی که عامل آن اختلافات در مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان گلستان بود در آستانه فروپاشی و اضمحلال درونی قرار گرفت.

همین موضوع باعث شد تا جمعی از فوتبال دوستان و ورزشکاران شهرستان گنبدکاووس با مراجعه به سامانه فارس من خبرگزاری فارس و ثبت موضوعی مبنی بر «دعوا بر سر هیئت فوتبال گنبدکاووس را تمام کنید» خواستار رفع اختلافات میان رئیس اداره ورزش و جوانان و رئیس هیئت فوتبال استان گلستان شدند.

از این رو به سراغ این دو مدیر ورزشی در استان گلستان رفته‌ایم تا ضمن پرس و جو پیرامون علت این اختلافات راهکارهای حل این ماجرا نیز از آنها جویا شویم که مشروح گفت و گوی ما با «حجت‌الله یوسفی» رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس و «قاسم کوهستانی» رئیس هیئت فوتبال استان گلستان را در ادامه مشاهده می‌کنید:

* هر مدیری دوست دارد با همفکر خودش کار کند/ معرفی گزینه‌ها بدون هماهنگی با من بود

رئیس هیئت فوتبال استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه طبیعتا وقتی یک مدیر در مجموعه‌ای به تازگی وارد می‌شود علاقه‌مند است با مدیرانی که همفکر خودش هستند کار کند، اظهار کرد: بعد از انتخابات هیئت فوتبال استان گلستان بنده رسما به رئیس هیئت فوتبال گنبدکاووس اعلام کردم که نمی‌توانم با ایشان کار کنم و ایشان مختار است استعفا داده و یا بنده ناچار به عزل ایشان شوم.

قاسم کوهستانی با بیان اینکه با توجه به عدم استعفای ایشان، بنده مطابق با مفاد صریح قانون و اساسنامه هیئت فوتبال استان گلستان آقای «حبیب‌الله خواجه» را عزل کردم، افزود: مطابق قانون باید رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با هماهنگی بنده چند نفر را به عنوان گزینه پیشنهادی معرفی می‌کرد تا بنده یکی از آنها را به عنوان رئیس هیئت فوتبال شهرستان گنبدکاووس انتخاب کنم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه پس از 28 روز از عزل رئیس پیشین هیچ نامه‌ای از سوی اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس به ما نرسید که مجبور به نامه‌نگاری و یادآوری فرصت یک ماهه به این عزیزان شدیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در آخرین روزهای فرصت قانونی بازهم بدون هماهنگی با بنده رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس دو نفر را معرفی کردند که به دلیل عدم هماهنگی با بنده هر دو نفر را نپذیرفتیم و آقای «رضا نوعی» را به عنوان سرپرست هیئت فوتبال گنبدکاووس تعیین کردیم.

* رئیس اداره ورزش گنبدکاووس در برابر نظر فدراسیون تمکین نکرد

رئیس هیئت فوتبال استان گلستان از عدم پذیرش رسمی سرپرست معرفی شده از سوی وی توسط رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس خبر داد و گفت: در یکی دو جلسه که با ایشان برای حل موضوع داشتیم ایشان پذیرفتند که نظر و تفسیر فدراسیون فوتبال از اساسنامه و بندهای مورد اختلاف هرچه باشد بپذیرند که متاسفانه پس از پاسخ فدراسیون که نامه‌هایش موجود است آقای یوسفی به این پاسخ‌ها تمکین نکردند.

کوهستانی با اشاره به عدم پاسخ‌دهی اداره کل تربیت بدنی به نامه‌های اخیر این هیئت، ادامه داد: متاسفانه مدیرکل ورزش و جوانان در پاسخ به تماس تلفنی نماینده مردم گرگان در مجلس نیز قول رفع مشکل و حل مسائل را دادند که البته هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است.

وی با بیان اینکه رئیس پیشین هیئت فوتبال گنبدکاووس از بنده به دلیل اظهارنظر درباره عدم شفافیت مالی در دوره تصدیگری ایشان شکایت کرده است، تصریح کرد: روز یکشنبه دومین جلسه بررسی موضوع در شورای حل اختلاف برگزار شد.

رئیس هیئت فوتبال استان گلستان با انتقاد از عدم واگذاری دفتر هیئت فوتبال شهرستان گنبدکاووس به سرپرست جدید هیئت و همچنین دفتر نمایندگی هیئت فوتبال استان در شرق گلستان، تاکید کرد: انتظار ما این است که مطابق قانون و با روحیه ورزشی و تعاملی این مسائل را رعایت شان و جایگاه قانونی افراد مرتفع شود.

* اگر ملاک قانون است در همه تصمیمات قانونی عمل کنید/ عزل رئیس هیئت گنبدکاووس را حق رئیس هیئت استان می‌دانم

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه هیئت فوتبال گنبدکاووس در سال‌های متمادی برترین هیئت استانی بوده است، اظهار کرد: انتظار کلی ما این است که جایگاه فوتبال گنبدکاووس که بالغ بر 70 درصد تیم‌هایش در رده‌های مختلف سنی در سطح کشوری فعال هستند، رعایت شود.

حجت‌الله یوسفی با بیان اینکه ما عزل رئیس هیئت فوتبال شهرستان را از حقوق قانونی رئیس هیئت استان می‌دانیم، افزود: ما حرفمان این است که اگر ملاک قانون و آئین‌نامه‌های قانونی است باید در همه مواقع بر همین اساس قضاوت کرده و تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه طبق اساسنامه معرفی رئیس هیئت شهرستان باید به پیشنهاد رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان و سپس تائید رئیس هیئت استان صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: پس از عزل آقای حبیب‌الله خواجه توسط رئیس هیئت فوتبال استان گلستان که به هر دلیلی رخ داده و شاید ما با آن مخالف باشیم اما آن را حق رئیس هیئت استانی می‌دانیم، طبق قانون باید بنده افرادی را پیشنهاد می‌دادم.

* آقای کوهستانی سوال خودش را از فدراسیون پرسید/ معرفی سرپرست جدید بدون هماهنگی با ماست

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس از اعلام لیست دو نفره به رئیس هیئت فوتبال استان در آخرین روزهای زمان مقرر خبر داد و گفت: متاسفانه ایشان هیچ کدام را نپذیرفتند و به سرعت فردی را بدون هماهنگی و اخذ نظر شهرستان به عنوان سرپرست هیئت فوتبال گنبدکاووس معرفی کردند که طبیعتا مورد پذیرش ما نبود.

یوسفی با اشاره به برگزاری جلساتی با محوریت اداره کل ورزش و جوانان برای حل مساله، ادامه داد: در این جلسه ما اعلام کردیم که هم اکنون می‌توان با معرفی افراد جدیدی از سمت بنده و سپس انتخاب فردی از بین این افراد توسط رئیس هیئت فوتبال استان موضوع را حل کرد که آقای کوهستانی تفسیری از اساسنامه داشتند که باید حتما سه ماه مدت سرپرستی فرد معرفی شده از سوی ایشان تمام شود در حالیکه قانون گفته تا سه ماه نه حتما سه ماه.

وی با بیان اینکه بنده پیشنهاد درخواست استفساریه و توضیح از فدراسیون را کردم و هنوز هم معتقد هستم پاسخ فدراسیون به سوال را حجت می‌دانم، تصریح کرد: متاسفانه رئیس هیئت فوتبال استان گلستان سوال را به شکل دیگری که خودشان می‌خواستند مطرح کردند که طبیعتا پاسخ فدراسیون به آن سوال روشن بود که گرهی از ابهام پیش آمده باز نمی‌کرد.

* آماده‌ام حتی 10 نفر جدید را پیشنهاد دهم/ بی‌تفاوتی به تعامل و نتایج نشست‌ها پسندیده نیست

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با انتقاد از برخی رفتارها و گفتارهای غیرسازنده که نشان از عدم تعامل دارد، گفت: وقتی رئیس هیئت فوتبال گلستان می‌گویند که به هر دلیل در این جلسه به تفاهم نرسیم من حکم قبلی را تمدید خواهم کرد این به نوعی بی‌تفاوتی به تعامل و نشست‌های رفع مشکل است.

یوسفی از آمادگی کامل خود برای معرفی حتی 10 نفر برای تصدی این پست با زمینه مهارتی و دانشی مختلف اعم از ورزشی، دانشگاهی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... خبر داد و گفت: بنده آماده‌ام تا در صورت تعامل رئیس هیئت فوتبال استان گلستان هر تعداد نفری که تمایل داشته باشند معرفی کنم تا ایشان از میان آنها فرد مد نظر خود را انتخاب کنند.

وی پیرامون موضوع مطرح شده مبنی بر عدم تحویل دفتر نمایندگی هیئت فوتبال استان در شرق گلستان نیز، اضافه کرد: جای تعجب است که وقتی بنده اعلام کردم یک نامه بزنید و اعلام مالکیت نسبت به تجهیزات و مکان کنید تا با کمال میل در اختیارتان بگذاریم، حتی یک نامه و درخواست مطرح نشده چگونه از عدم تحویل سخنی به میان می‌آید، ضمن آنکه بنده می‌گویم بگذارید نتیجه انتخاب رئیس هیئت شهرستان گنبدکاووس مشخص شود تا دیگر مجبور نباشیم چند بار تغییر و تحول ایجاد کنیم.

به هر حال به نظر می‌رسد آنچه تا به امروز موجب شده تا گره کور هیئت فوتبال گنبدکاووس حل نشود به نوعی لجبازی و عدم پذیرش تعامل و انعطاف از سوی برخی افراد و تلاش برای ایجاد یک بستر خودخواهانه بدون توجه به منافع ورزشکاران و آینده فوتبال در شهرستان گنبدکاووس است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار