رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، گفت: درحال‌حاضر قیمت مرغ در خرده فروشی‌ها برای مصرف‌کننده ۱۸هزار و ۵۰۰ تا ۱۹هزارتومان است و فروش مرغ بیش از ۱۹ هزارتومان تخلف و گرانفروشی است.

مرغ را از این قیمت گران‌تر خرید نکنید

مهدی یوسف خانی در پاسخ به این سوال که آیا مرغ نسبت به هفته گذشته گران شده است و چرا برخی واحدها تا ۲۱ هزارتومان مرغ را به مشتریان عرضه می‌کنند، اظهار داشت: قیمت عمده مرغ که مغازه داران از کشتارگاه خریداری می‌کنند ۱۷ هزارو۵۰۰تومان و قیمت مرغ برای مصرف‌کننده ۱۸ هزارو۵۰۰ تا ۱۹ هزارتومان است.

وی ادامه داد: فروش مرغ بیش از ۱۹ هزارتومان تخلف و گرانفروشی است که متاسفانه در برخی از نقاط شهر نیز این اتفاق افتاده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، اضافه کرد: نرخ مصوب مرغ در ستاد تنظیم بازار ۱۵هزارو۷۵۰ تومان برای مصرف‌کننده است. ولی متاسفانه مرغداران مرغ را با قیمت مصوب به کشتارگاه‌ها عرضه نمی‌کنند و بنابراین مرغ حدود ۳هزار تومان بیشتر از نرخ مصوب به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد.

فروش تخم‌مرغ بیش از ۲۲ هزارتومان منطقی نیست

یوسف خانی همچنین، اضافه کرد: نرخ مصوب تخم‌مرغ کیلویی۱۱هزارتومان و هرشانه ۲۲ هزارتومان است. در میادین میوه و تره بار ۲۲ هزارتومان به مشتریان عرضه می‌شود ولی در سطح شهر تا ۲۴ هزارتومان هم به فروش می‌رسد، زیرا برخی از مغازه داران براساس خرید قبلی خود اقدام به فروش می‌کنند و البته در برخی واحدها هم تخلف صورت می‌گیرد.

وی در پایان، گفت: فروش تخم‌مرغ بیش از ۲۲ هزارتومان را منطقی نمی‌دانیم، زیرا درحال‌حاضر مرغدارائها نیز تخم‌مرغ را شانه‌ای ۲۰هزارتومان عرضه می‌کنند.

گفتنی است، براساس مشاهدات میدانی درحال‌حاضر مرغ با قیمت ۱۸هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۱ هزارتومان و تخم‌مرغ نیز شانه‌ای ۲۵ تا ۳۰ هزارتومان در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به فروش می‌رسد.

 
منبع: ایسنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار