معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۵۰ تا ۱۲۰ درصدی تولید انواع لوازم خانگی در کشور بوده‌ایم.

رشد چشمگیر تولید لوازم خانگی در کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ سعید زرندی امروز (پنجشنبه) در بازدید از یک واحد تولید قطعات مورد نیاز صنعت لوازم خانگی در شهرک صنعتی کاسپین ۲ (آبیک)، اظهارکرد: سال گذشته به دلیل برخی مشکلات ناشی از تحریم‌ها شاهد خروج شرکت‌های خارجی لوازم خانگی از کشور بودیم اما کارخانجات داخلی به سرعت جای آنها را پر کردند.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور تنوع بالای محصولات و مقیاس محدود تولید بود، افزود: با رشد تولیدات این حوزه و اجماع بین فعالان این بخش برای حل این مشکل و رونق قطعه‌سازی لوازم خانگی نیز امیدوار هستیم.

وی اظهارکرد: تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور علاوه بر ظرفیت مناسب برای تامین نیازهای داخلی از ظرفیت خوبی برای صادرات محصول به کشورهای همسایه برخوردار هستند.

زرندی با بیان اینکه در گذشته با تعدد شرکت‌های لوازم خانگی و انواع برندهای کوچک در این حوزه روبه‌رو بودیم، افزود: امروزه شاهد تشکیل برندهای بزرگ در این زمینه هستیم که می‌تواند زمینه صادرات لوازم خانگی از کشور به خارج را فراهم کند.

وی با بیان اینکه کیفیت لوازم خانگی داخلی نیز در سال‌های اخیر رشد پیدا کرده است، گفت: در همین راستا شاهد ایجاد مراکز تحقیق و توسعه در این خیلی از شرکت‌های داخلی بوده‌ایم.

وی در ادامه به ایجاد خط تولید ماسک در برخی واحدهای تولیدی کشور پس از شیوع کرونا و در پی افزایش تقاضا برای این محصول، گفت: تا اسفند ماه ظرفیت تولید روزانه ماسک بهداشتی ۱۰۰ هزار عدد بود که این رقم اکنون به ۶ میلیون عدد در روز رسیده است.

وی افزود: نیاز بازار و حذف مقررات زائد موجب ارتقای تولید محصولات سلامت محور در کشور شده است و کرونا یک فرصت بود تا در راستای تامین نیاز کشور بتوانیم بخشی از موانع تولید و مقررات دست و پاگیر را از میان برداریم.

زرندی در ادامه از برنامه وزرات صنعت، معدن و تجارت برای احیای ۲۲۰۰ واحد تولیدی تعطیل و راکد در سال جهش تولید خبر داد و گفت: در کنار احیای طرح‌ها و واحدهای راکد به دنبال تثبیت و ارتقای تولیدات در ۱۴ صنعت که تولیدات آنها از نیازهای مهم کشور است هستیم.

وی در ادامه از اعلام آمادگی ۳۲۸ واحد تولیدی بزرگ برای حضور در بورس خبر داد و گفت: تامین مالی این واحدها از طریق بازار بورس و سرمایه انجام خواهد شد که یک فرصت عالی برای این واحدها به شمار می‌رود.

بازدید از ۲ واحد و یک طرح تولیدی از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه معاون طرح و برنامه وزیر صنعت معدن و تجارت به استان قزوین است.

 
منبع: ایلنا
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار