طبق مطالعات جدید، رواج فرهنگ کار از خانه و خرید آنلاین به عادت جدیدی تبدیل شده و رانندگی در امریکا را حداکثر ۲۷۰ میلیارد مایل در سال کاهش خواهد داد.

خطر یک عادت جدید برای خودروسازان

به گزارش گلستان ۲۴؛ تحقیقاتی که توسط شرکت مشاوره "کی پی ام جی اینترنشنال" انجام شده است، نشان می‌دهد فرهنگی که در پی شیوع بیماری کووید ۱۹ به وجود آمده رفتنی نیست و حتی اگر واکسنی برای درمان این بیماری تولید شود، حفظ خواهد شد و احتمالا تبعات وخیمی برای صنعت خودرو خواهد داشت و تنها در امریکا باعث می‌شود حدود ۱۴ میلیون دستگاه خودرو از جاده‌ها ناپدید شوند.

در اوج بحران شیوع ویروس کرونا در آوریل، امریکایی‌هایی که در خانه ماندند، ۶۴ درصد مسافت کمتری با خودرو پیمودند که افت کم سابقه‌ای در زمینه سفر با خودرو بود. عادت‌های جدید سخت جان خواهند بود و باعث کاهش دائمی سفر با خودرو به مسافت حداقل سه تریلیون مایل در سال و کاهش مالکیت خود به دو خودرو به ازای هر خانوار خواهند شد.​

به گفته گری سیلبرگ، مدیر بخش خودروی جهانی کی پی ام جی، تغییر عادت‌ها باعث خواهد شد سالانه حدود یک میلیون دستگاه از فروش خودرو‌های سواری و کامیون‌ها کاهش پیدا کند. امریکایی‌ها در پنج سال گذشته هر سال بیش از ۱۷ میلیون دستگاه انواع خودرو‌ها را خریداری کرده‌اند. انجمن فروشندگان خودروی امریکا پیش‌بینی کرده که فروش خودرو امسال به دلیل تبعات اقتصادی منفی شیوع کووید ۱۹، به ۱۳ میلیون دستگاه کاهش پیدا می‌کند. در شرایطی که صنعت خودرو تلاش می‌کند خود را از خلا ناشی از تعطیلی دوران قرنطینه خلاص کند، کاهش احتمالی فروش یک میلیون دستگاه خودرو بزرگ به نظر می‌رسد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نکته مثبت این تغییرات، رونق بازار کامیون‌های تحویل کالا به دلیل رشد خرید آنلاین است. خودروسازان روی این تغییر حساب باز کرده‌اند و فورد موتور و فولکس واگن در حال طراحی خودرو‌های خودران و خودرو‌های برقی شامل ون‌های تحویل کالا هستند. استارتاپ‌هایی نظیر ریویان اتوموتیو با امضای قرارداد‌هایی برای فراهم کردن ۱۰۰ هزار خودرو برای شرکت آمازون، وارد این بازار تجاری رو به رشد شده‌اند.

 

 
منبع: برنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار