۱۰ جاده روستایی مسدود شدند

در پی بارش شدید باران در مناطق شرق گلستان ۱۰ جاده روستایی در استان مسدود بوده و عملیات تفحص برای پیدا شدن دو مفقودی سیل زرین گل همچنان ادامه دارد.

ارتش و سپاه وارد میدان شدند

به گزارش گلستان 24 ، در پی بارش شدید باران طی روزهای گذشته در استان گلستان شهرهای شرق استان دچار سیل و ابگرفتگی شد.

سیلاب علاوه بر خسارت های زیادی که به جاده ها، زمین های کشاورزی و منازل مسکونی زد، جان دو نفر را گرفت و دو نفر هم همچنان مفقود هستند.

از عصر پنجشنبه تا صبح شنبه مسیر دسترسی بعضی از روستاهای استان بخصوص در مناطق علی آبادکتول مسدود بود و ارتباط ساکنان این مناطق با شهرهای نزدیک قطع شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان از مسدود بودن ۱۰ جاده روستایی در شهرهای مینودشت، رامیان، آزادشهر و علی‌آباد کتول خبر داد.

خسارات سیل در استان گلستان

صادقعلی مقدم افزود: در حال حاضر مشکل اصلی ما پیدا شدن دو مفقود شده سیل زرین گل علی‌آباد بوده و در حال حاضر جستجوها ادامه دارد.

وی تصریح کرد: نیروهای ارتش، سپاه و بسیج مردمی به کمک نیروهای هلال‌احمر آمده‌اند تا عملیات تفحص باقدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

مقدم ادامه داد: ازآنجایی‌که خطر سیل دوباره در محور زرین گل بود این محور به دلیل وضعیت امنیتی بسته شد و در حال حاضر محدودیت رفت‌وآمد برقرار است.

وی افزود: در حادثه سیل تاکنون دو نفر جان خود را ازدست‌داده‌اند و دو نفر دیگر مفقودشده‌اند.

وی تصریح کرد: ازنیروهای ارتش و سپاه نیز برای جست‌وجو به نیروهای هلال احمر اضافه می شوند.

مدیرکل هواشناسی گلستان اظهار کرد: بارش باران در شهرهای گلستان به اتمام رسیده و در شاهد جوی پایدار در سطح استان خواهیم بود.

نوربخش داداشی اظهار کرد: تا روز چهارشنبه هفته جاری شاهد ثبات وضعیت جوی و افزایش دما خواهیم بود اما طبق نقشه‌های فعلی برای پایان هفته ورود سامانه بارشی به استان پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای آینده به آن اشاره می‌شود.

ثبت بارش ۸۲ میلیمتری

وی در رابطه با آخرین آمار میزان بارش طی دو روز گذشته گفت: بیشترین بارش مربوط به روستای «چپرقویمه» از توابع گنبدکاووس با ۸۲ میلیمتر بارش بوده است و در شهرستان کلاله ۵۲.۵ میلی متر، روستای وطن آزادشهر ۵۵ میلیمتر، ارتفاعات افراتخته ۵۲ میلیمتر، خوش ییلاق ۳۶ میلیمتر، جنگل گلستان ۲۸ میلی متر و شهرستان مینودشت ۲۶ میلی متر بارندگی ثبت شده است.

داداشی افزود: بیشترین سرعت وزش باد هم مربوط به شهرستان گنبدکاووس با ۹۷ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

هلال احمر هم با دو تیم آنست، چهار تیم جاده آمبولانس، ۱۲ تیم سیلاب، ۶۰ نجاتگر و هشت پرسنل در حال جست و جو برای مفقودان و کمک به حادثه دیدگان است.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار